Escola Valenciana es reuneix amb la Directora general d’Innovació Educativa Margarida Castellano

L’inici de curs i la situació del valencià durant la pandèmia centren el contingut de la reunió

Escola Valenciana – Federació d’Associacions per la Llengua s’ha reunit amb la Directora general d’Innovació Educativa i Ordenació, Margarida Castellano, la subdirectora general d’Ordenació, Elsa Vilalta, i el subdirector general de Coordinació i Normalització de Processos en Educació, Jeremías Moragues, a la Conselleria d’Educació.

A la reunió, a la qual han acudit en representació d’Escola Valenciana la presidenta de la CAPPEPV, Laura Font, el representant de la Coordinadora pel Valencià Horta Nord Pablo Montaner, la coordinadora del VI Congrés d’Escola Valenciana Pilar Gregori i el gerent d’Escola Valenciana, Francesc Felipe, l’entitat ha abordat l’inici del pròxim curs escolar 2020-2021.

Un altre dels punts que s’ha tractat a la reunió ha sigut la situació del valencià durant aquesta pandèmia, ja que Escola Valenciana ha traslladat la preocupació de l’entitat “perquè s’han fet paleses les desigualtats existents des d’un punt de vista social, lingüístic i de gènere en les famílies”. Així mateix, també s’ha parlat sobre els Projectes Lingüístic de Centre (PLC) de Secundària, que s’aprovaran aquest curs i s’aplicaran el curs següent, i sobre els quals Escola Valenciana demana un major acompanyament des de Conselleria als centres educatius.

Per últim, Escola Valenciana ha explicat com serà el VI Congrés que l’entitat està preparant per a finals de l’any 2021 i que abordarà els eixos de la Coeducació, la Diversitat i Plurilingüisme i la Transformació Digital.