L’entitat iniciarà una ronda de reunions amb els partits polítics perquè coneguen les seues propostes

El document amb les esmenes que proposa Escola Valenciana es pot consultar ací

Escola Valenciana – Federació d’Associacions per la Llengua obrirà aquest dimecres 30 de setembre una ronda de reunions amb representants de partits polítics amb presència al Congrés dels Diputats amb la finalitat de traslladar les reivindicacions i esmenes de l’entitat al projecte de la LOMLOE, la llei de reforma educativa que derogarà la LOMCE.

A aquesta ronda de reunions ha acudit en representació d’Escola Valenciana el seu president, Natxo Badenes, la seua vicepresidenta Elionor Ortolà, la seua secretària, Alexandra Usó, Jaume Fullana, en representació de la Comissió d’Educació i Francesc Felipe, gerent de l’entitat.

Escola Valenciana exposarà a PSOE, Unides Podem, ERC, Junts per Catalunya, CUP i Compromís la proposta d’esmenes de l’entitat a la LOMLOE, distribuïdes en 12 blocs, principalment relacionades amb l’aprenentatge-ensenyament de l’educació plurilingüe. Aquestes esmenes s’han elaborat amb coherència amb informes elaborats per les universitats valencianes i el model d’escola que promou la nostra entitat.

L’entitat reclama que “el nou projecte de la LOMLOE supere els entrebancs de l’actual LOMCE a la màxima escolarització en llengua pròpia i que permeta, començant amb el valencià, un ensenyament plurilingüe òptim”. Pel que fa a la immersió en valencià, Escola Valenciana demana que com a mínim que el nou text de la LOMLOE permeta aplicar els models que estaven vigents amb la LOE. També ha recordat que ‘els programes que millors resultats avaluatius han donat fins a l’actualitat són, precisament, els programes d’immersió lingüística”.

Un altre aspecte en el qual incideix Escola Valenciana és la inclusió educativa, ja que demana “identificar i eliminar de les barreres a l’accés, a la participació i a l’aprenentatge”. A més, “també proposem un major equilibri competencial entre CCAA i l’Estat, de manera que els ensenyaments mínims requerisquen un màxim del 50% dels horaris escolars”.

Les esmenes que Escola Valenciana planteja a l’actual esborrany de projecte de la LOMLOE aborden els fins de la llei, les competències, les àrees, els principis pedagògics i principals línies d’actuació, els materials curriculars, el professorat, les administracions educatives, la inspecció, l’avaluació, el projecte educatiu i l’ensenyament d’idiomes.

Un comentari a “Escola Valenciana reivindica la inclusió de la immersió lingüística en la LOMLOE

1. Jo opine que som una llengua que la parlem (no ho sé exacte), però uns 12 milions de persones, anem molt cadascú a la seva, i al menys les entitats que treballen per la recuperació deurien de treballar mes conjuntament, i fer una sola entitat, una sola acadèmia.. Etc