Escola Valenciana es posiciona del costat de l’AVL davant la polèmica pel topònim de Castelló

Escola Valenciana recorda que és l’Acadèmia Valenciana de la Llengua la institució competent per a establir l’onomàstica al País Valencià. Davant la polèmica pel topònim de ‘Castelló’ al plenari del 26 d’octubre de 2020 a Castelló de la Plana, l’entitat remet a l’informe elaborat per la Secció d’Onomàstica de l’AVL i aprovat pel Ple de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua el passat 26 de juny del 2020.

Aquest informe considera, de forma contundent, que Castelló és “la denominació correcta i adequada des del punt de vista històric i lingüístic” amb la que es coneix el municipi de la Ribera. A més, aquest informe afirma que el topònim Castelló és “la manera tradicional per la qual és coneguda la població en tota la comarca i per tots els veïns” des del segle XIII.