Fundació FULL i Escola Valenciana presenten la nova programació per a 2021 al seu club lector 100% virtual

Es renova també el programa de col·laboració entre la Fundació FULL i Escola Valenciana amb propostes de lectures dirigides a voluntaris i aprenents del Voluntariat pel Valencià

El nou cicle de lectures, que arribarà fins al mes de novembre, també està replet de novetats, com ara un club per a mediadors o una llibreria virtual

El club de lectura virtual Full de Lectura, de la Fundació FULL – Fundació pel Llibre i la Lectura, amb el recolzament de la Generalitat Valenciana dins del Pla Valencià de Foment del Llibre i la Lectura (2017-2021), inicia una nova temporada amb la presentació d’una extensa proposta de títols en valencià de tots els gèneres: novel·la, assaig i, fins i tot, traduccions de grans clàssics de la literatura universal.

En aquest ‘nou curs’ lector, també es renova la col·laboració impulsada en 2020 entre la Fundació FULL i Escola Valenciana, que busca el foment de la lectura entre persones que s’estan iniciant a parlar o a llegir en la nostra llengua amb un club cent per cent virtual. Així, el club de lectura virtual Full de Lectura ofereix lectures ben variades i interessants assequibles per a tota la comunitat de lectors en valencià. A més, durant aquests mesos el projecte compta amb el suport de la Universitat d’Alacant, la Universitat Miguel Hernández i la Universitat Jaume I.

Les activitats virtuals i les noves ferramentes digitals impulsades per la Fundació FULL durant la passada temporada per bé d’adequar-se a la COVID-19, hui tenen més vigència que mai perquè permeten als lectors llegir, reunir-se i compartir opinions en un espai segur, com és el nostre club virtual, que disposa de materials audiovisuals i trobades entre autors i lectors a través de videoconferències. Alhora que, explica Jesús Figuerola, president de la Fundació FULL, ens permet recolzar i promoure el món del llibre en valencià: editorials, autors, il·lustradors i llibrers.

Des d’Escola Valenciana, Natxo Badenes assenyala que la col·laboració en aquest club virtual amb lectures pensades i dirigides a voluntaris i aprenents del Voluntariat pel Valencià ofereix un espai per a practicar la conversa i intercanviar impressions sobre el llibre tractat, des de casa, d’una manera fàcil i sense necessitat de desplaçar-se a cap lloc. “És, en definitiva, una excel·lent proposta que ens permet mantenir i continuar desenvolupant activitats que fomenten l’ús de la nostra llengua”, ha afegit Badenes.

Programació 2021

Per a estrenar aquesta nova temporada s’ha seleccionat la traducció de Carme Manuel de l’obra ‘Prosèrpina’ de Mary Shelley, amb il·lustracions d’Aitana Carrasco i editada per Vincle Editorial. Un drama mitològic en dos actes que ens mostra una faceta desconeguda de l’autora de Frankenstein: la literatura per a infants.

Amb el treball previ de l’obra a la pàgina web del club (www.fulldelectura.com), la primera sessió virtual d’enguany tindrà lloc el dijous dia 18 de febrer a les 19 hores i comptarà amb la participació de Carme Manuel, traductora de l’obra, i professora i catedràtica de Filologia Anglesa de la Universitat de València, a més de l’editor, Manuel Gil.

A ‘Prosèrpina’ se sumaran altres títols d’editorials valencianes, amb diferents estils i gèneres amb l’objectiu d’arribar a tot tipus de lectors, en una temporada ben intensa que arribarà fins al mes de novembre. Entre altres llibres es llegiran ‘Vides desafinades’ de Xavier Aliaga (Andana Editorial), ‘L’altra banda de la muntanya’ de Minna Salami, traduïda per Octavio Gil (Sembra Llibres) i ‘Els silencis del carrer de l’arc’ d’Elena Fora (Onada Edicions).