El Premi Sambori no s’atura!

· Enguany hem encetat la 23a edició del concurs de literatura en valencià en l’àmbit educatiu.

· El dia 5 de febrer de 2021 és el darrer dia per a enviar els treballs del Premi Sambori 2021.

La COVID-19 no ens atura i un any més la Fundació Sambori ha convocat el Premi Sambori que té la finalitat de promoure i difondre l’ús del valencià a través de la creació literària en la nostra llengua.

El Premi Sambori està dirigit a tots els nivells educatius, des de l’Educació Infantil fins a les Universitats, tot incloent els Centres de Formació de Persones Adultes, les Escoles Oficials d’Idiomes i també l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu. Totes les obres que es presenten han de ser en valencià, originals, individuals o d’aula i de tema lliure.

El termini per a presentar les obres per a la 23a edició del Premi Sambori acaba el pròxim divendres 5 de febrer de 2021.

Hi ha 3 fases, la de centre, la de comarca i la final. En la fase de comarca els premis consistiran en lots de llibres o material escolar, excepte en les modalitats col·lectives, on el premi consistirà en material per a l’aula.

En la fase final, el primer premi de cada cicle, en la modalitat individual, serà distingit amb un viatge lúdic i cultural de dos dies per la guanyadora o el guanyador més dos acompanyants.

I, també en la fase final, en el cas de la Formació de Persones Adultes i EOI el premi serà en metàl·lic: 300 € per al primer premi, 200 € per al segon i 100 € per al tercer.

El Premi Sambori va nàixer l’any 1998 i, en l’actualitat, és el premi literari escolar amb més participació de tota Europa. Només l’any passat, van participar 714 centres, 4.175 professores i professors, 93.486 alumnes de gairebé totes les comarques valencianes.