Escola Valenciana presenta a la Conselleria d’Educació una bateria de mesures davant l’aplicació del PEPLI a Secundària

Aquest document servirà per a la millora, verificació i supervisió dels Projectes Lingüístics de Centre

Escola Valenciana ha registrat hui el document Mesures Pepli a la Conselleria d’Educació amb una bateria de mesures per a garantir la millora i supervisió dels Projectes Lingüístics de Centre, davant l’aplicació del Programa d’Educació Plurilingüe i Intercultural (PEPLI) a Secundària.

L’entitat, que dona suport als 60 IES que han signat el manifest «Centres pel valencià», es posa a disposició dels centres i les families, “en cas que no es garatisca el dret a l’ensenyament en valencià en el pas de primària a Secundària”.

Aquest document arreplega criteris per a millorar les “condicions d’oferir una càrrega lectiva en valencià superior o igual al 50%”. En aquest sentit, Escola Valenciana remarca que la Conselleria “ha de garantir que els IES planifiquen un PLC de continuïtat amb relació als centres d’educació infantil i primària adscrits que apliquen càrrega lectiva ≥50% en valencià.” És a dir, amb l’aplicació del PEPLI a Secundària “ha d’estar garantida la continuïtat dels programes lingüístics dels centres d’infantil i primària que vehiculen el 50% o més del temps curricular en valencià”.

Escola Valenciana també demana que es dote de “professorat addicional per a garantir la implantació efectiva del PEPLI”, així com de “plans específics de formació del professorat necessaris per a garantir el correcte desenvolupament dels programes plurilingües” i permetre a l’alumnat el correcte “assoliment de les competències plurilingües i interculturals fixades”.

L’entitat també reclama un increment de la plantilla d’assessor d’educació plurilingüe “per a garantir les tasques  de supervisió, millora i acompanyament dels programes”. Així com que s’implemente “la figura de la persona coordinadora d’educació plurilingüe”. A més, reclama que s’estudien “les modificacions necessàries en l’aplicació de la Llei de plurilingüisme d’acord amb el nou marc establert per la LOMLOE”.

Des d’Escola Valenciana, hem demanat solucions pels instituts que reclamen «més valencià» als PLC i volem fer un seguiment dels plans lingüístics de centre que ja heu aprovat en els instituts per al curs que ve, per tal de poder fer un mapa tan rigorós com siga possible sobre l’educació plurilingüe en aquesta etapa de l’educació valenciana.

Per això, us agrairíem que ens contestàreu aquest breu qüestionari, que no us ocuparà més de cinc minuts.

Moltes gràcies pel vostre temps i per la vostra col·laboració.