Escola Valenciana denuncia la resposta de la Direcció General de Carreteres depenent del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana a la petició de la diputada d’ERC Marta Rosique perquè s’incloga el valencià als rètols de les autovies A-31, A-7, AP-7 o A-70.

El Ministeri, qui ha manifestat ser conscient que la normativa l’obliga a complir amb el bilingüisme, considera que “un excés d’informació pot comportar distraccions”.

Escola Valenciana ha presentat una queixa a l’Oficina de Drets Lingüístics de la Generalitat, al Síndic de Greuges i al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana”, a qui demana que “deixe de donar excuses i aplique l’oficialitat del valencià a tota la senyalització valenciana”.

L’entitat ha recordat que la Constitució Espanyola diu que “Les altres llengües espanyoles seran també oficials en les respectives Comunitats Autònomes d’acord amb els seus Estatuts” i que “la riquesa de les diferents modalitats lingüístiques d’Espanya és un patrimoni cultural que serà objecte d’especial respecte i protecció”. Tanmateix, el valencià és oficial al País Valencià, com així ho indica l’Estatut d’Autonomia. A més, segons la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià l’administració ha de “garantir l’ús normal, la promoció i el coneixement del valencià”.

Un comentari a “Escola Valenciana: “demanem que el Ministeri de Transports deixe de donar excuses i aplique l’oficialitat del valencià”