Escola Valenciana celebra l’aprovació del requisit lingüístic en la funció pública

El valencià passa de ser mèrit a ser requisit

Escola Valenciana – Federació d’Associacions per la Llengua celebra el nou pas donat cap a la normalització lingüística que suposa l’aprovació del requisit lingüístic a la nova Llei de la Funció Pública, aprovada el 25 de març de 2021 a les Corts Valencianes.

L’entitat cívica ha defensat aquesta reivindicació durant vora 40 anys, ja que “requisit lingüístic és igualtat” i, per tant, “no es poden garantir els drets lingüístics de les persones valencianoparlants si el personal de l’administració pública no és competent en la nostra llengua”.

Concentració d’Escola Valenciana a la porta de les Corts Valencianes

Escola Valenciana, que ha impulsat nombroses concentracions per a demanar que “Govern valencià implante la plena competència lingüística com a requisit en aquesta nova llei de la funció pública” celebra la seua aprovació, però insisteix en la necessitat “d’aprovació d’un Reglament que determine quins són els nivells de Coneixement de valencià exigible en cada àmbit d’ocupació pública”. Aquest reglament haurà de respectar “el principi d’adequació entre el nivell de coneixement de valencià exigible i les funcions corresponents al lloc de treball”.

Escola Valenciana vol fer un reconeixement a totes les persones, entitats, associacions i moviments socials i polítics que han lluitat durant estos 40 anys per aconseguir-ho.