El barri de Montolivet (València) tanca les ReTrobades 2021

Les ReTrobades han visitat en 2021 un total de 18 municipis de tot el País Valencià

El barri de Montolivet ha acollit aquest diumenge 20 de juny de 2021, amb el lema ‘Llavors de futur’, la ReTrobada de la ciutat de València. L’acte s’ha celebrat entre el pont del Regne i el Palau de les Arts, a l’antic llit del riu Túria.

L’acte, presentat per Marian Villaescusa, del grup Sistema del Solar, ha començat amb les paraules de benvinguda de la presidenta de la Coordinadora d’Alumnat, Pares, Mares i Professorat per l’ Ensenyament Públic en Valencià Laura Font i les representants Mireia Soriano i Paula Beneito, en nom de la CAPPEPV. Tot seguit, han procedit a llegir el manifest d’Escola Valenciana per les ReTrobades 2021 ‘La llavor del valencià’, on s’ha incidit que és imprescindible que el pròxim curs “es garantisca la continuïtat dels projectes lingüístics de centre d’infantil i primària al seu pas a secundària”.

La ReTrobada ha continuat amb la celebració d’un homenatge a tots els centres educatius de l’Horta, per l’esforç i dedicació demostrades aquest darrer curs, malgrat la situació sanitària. S’ha fet lliurament d’un detallet i un plançó a cada escola presents a la ReTrobada.

Tot seguit, s’ha lliurat un reconeixement a les escoles que han fet part de la 5a Trobada Musical de Centres d’Ensenyament en Valencià. Després, s’ha celebrat el lliurament del 23é Concurs de Literatura en Valencià Premi Sambori i el lliurament del Premi Sambori Audiovisual. Per últim, ha tingut lloc l’actuació del Mag Rubén Aparisi.

A aquesta ReTrobada han participat el president de les Corts Valencianes, Enric Morera; el Director general de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme, Rubén Trenzano; l’alcalde de València, Joan Ribó; el vicealcalde de València, Sergi Campillo; la presidenta del Consell Escolar CV, Rosa Cañada; representants sindicals de CCOO i l’STEPV; i Pau Insa, en representació del PSPV-PSOE.

FOTO: ©PRATS i CAMPS