Escola Valenciana organitza el Cicle de Cinema valencià a Barcelona 2021

L’entrada és gratuïta i només cal reservar l’entrada emplenant aquest formulari per raons de control de l’aforament: ciclecinema.escolavalenciana.org

Escola Valenciana i Espai País Valencià porten als Cinemes Girona de Barcelona (Carrer Girona, 175) una nova edició del Cicle de cinema valencià a Barcelona 2021 que tindrà lloc els dies 18 i 19 de novembre.

Escola Valenciana promou aquest cicle per a visibilitzar la producció cinematogràfica valenciana a Catalunya. Enguany, es projectaran els films No s’apaguen les estreles (2021), Coses a fer abans de morir (2020) i Lucas (2021).

El documental No s’apaguen les estreles de Xavi Sarrià i David Segarra obrirà aquesta edició. Un film presentat aquest 2021 en el que es recuperen històries “de valentia, saviesa i memòria”. Aquest documental és “Un viatge de nord a sud del territori valencià per a descobrir pobles, cultures i resistències. Deu històries que s’entrellacen per a dialogar amb les arrels”. A aquesta projecció intervindrà David Segarra:

DAVID SEGARRA SOLER.
Periodista i documentalista.
València, 1976.
En 2021 va codirigir amb el músic i escriptor Xavi Sarrià el documental No s’apaguen les estreles sobre les arrels populars valencianes. En 2020 va estrenar dos documentals, Per molt que bufe el vent i Renaixem, sobre l’horta de València. Ambdós han rebut diversos premis i seleccions a festivals internacionals. El seu treball anterior, Savis de l’horta, va rebre nou premis i divuit seleccions internacionals. També ha sigut emés en televisions d’Europa i l’Amèrica Llatina, a més de ser traduit a anglés, àrab, portugués i castellà. L’any 2014 va publicar el llibre de fotografies i cròniques periodístiques Viure, morir i nàixer a Gaza amb l’editorial Sembra Llibres. El 2011 va ser premiat pel seu llargmetratge documental Foc sobre el Màrmara en festivals de tot el món. Eixe mateix any va rebre el premi de la revista Túria al Mèrit Cívic per la seua feina periodística. El 2000 va participar en la fundació del periòdic L’Avanç, iniciant una carrera periodística que l’ha portat a publicar articles i fotografies a premsa impresa i digital com Levante, Vilaweb, Ara, Arrels, Directa, La Jornada, Soberanía Alimentaria, Sentit Crític, El Temps i Diagonal, entre altres.

A continuació, es projectarà el llargmetratge de ficció Coses a fer abans de morir, de Cristina Fernández Pintado i Miguel Llorens. A aquesta pel·lícula, “Un grup d’amics trentanyers es veuen colpejats per la mort del Sam, el més jove de tots ells. Després del funeral hauran de complir la seua última voluntat: un peculiar joc que posarà sobre la taula pors, desitjos, prejudicis i secrets ocults”. A aquesta projecció participarà Jorge Motos:

Jorge Motos, actor
Jorge Motos, actor protagonista de la pel·lícula Lucas, una pel·lícula sobre l’abús infantil premiada en @festivalmalaga que s’estrena aquest cap de setmana. Estrenada en cinemes el 25 de juny, ha recollit múltiples premis i reconeixements, entre ells, Jorge ha sigut guardonat com a millor interpretació masculina amb la *Biznaga de Plata en el Festival de Màlaga i com a millor actor amb la Tessel·la de Plata en el Festival d’Alacant. Lucas acaba de perdre al seu pare i tot al seu voltant comença a enfonsar-se. Un dia li aborda Álvaro que li ofereix diners a canvi d’innocents fotos seues.

Divendres 19 de novembre es projectarà Lucas, una pel·lícula de ficció d’Álex Montoya, presentada aquest 2021. A aquest llargmetratge, “Lucas acaba de perdre al seu pare i tot al seu al voltant comença a enfonsar-se. Un dia li aborda Álvaro que li ofereix diners a canvi d’innocents fotos seues. Álvaro les vol usar per a crear perfils falsos en xarxes socials i parlar “sol parlar”, insisteix, amb xiques joves. Desesperat per la seua situació, Lucas accepta”.

Abans de cada projecció, una representació de la direcció o de l’equip tècnic de cada pel·lícula ens introduirà al film que es projectarà tot seguit. Aquest cicle de cinema compta amb la col·laboració d’Espai País Valencià i Drac Màgic i el suport del Departament de la Presidència de la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona.