Connecta’t en valencià: una campanya per a valencianitzar els dispositius electrònics

Escola Valenciana, Wikimedia València i Softvalencià impulsen aquesta iniciativa

Escola Valenciana, Wikimedia València i Softvalencià impulsen la campanya “Connecta’t en valencià” amb motiu del Dia Internacional de la Llengua Materna, celebrat aquest 21 de febrer. Aquesta iniciativa promou que la ciutadania canvie al valencià els seus dispositius electrònics, tant ordinadors, com telèfons o tauletes.

Per a les tres entitats, fer aquest canvi és molt important, donat que “la llengua en la qual tens els teus dispositius té una implicació en els resultats i pot influir en el contingut que trobes quan fas una cerca, per exemple”.

El Valencianitzador és el programa utilitzat per a poder canviar l’idioma del teu ordinador de forma automàtica. Desenvolupat per Softvalencià, aquest programa posa a l’abast de qualsevol persona de forma senzilla tindre en valencià els ordinadors amb el Microsoft Windows o l’Apple macOS, simplificant-ne el procés. En executar-lo, el Valencianitzador analitza automàticament els canvis que cal fer i, en un procés guiat, els realitza sense que l’usuari s’haja de preocupar de res més. A aquest efecte, hi aplica els canvis de configuració, els paquets de llengua i els correctors ortogràfics necessaris perquè l’usuari puga navegar i treballar en valencià.

Escola Valenciana, Wikimedia València i Softvalencià destaca que “la meitat de la població del món queda exclosa de l’accés a la informació quan està sols està disponible en una de les anomenades llengües majoritàries”. A més, defenen que “una visió pluricèntrica del món permet una major participació de les persones en les plataformes digitals”. I per això mateix, han demanat a les grans corporacions d’internet que facen “un esforç per fer accessible la seua interfície a les diferents llengües que existeixen arreu del món, garantint així els drets de més persones a poder expressar-se lliurement en la seua llengua”.