Bromera i Escola Valenciana signen un conveni de col·laboració per a seguir fomentant l’ús del valencià

L’editorial cedirà un percentatge dels beneficis en les vendes de llibres de text a l’organització sense ànim de lucre

Alzira.- Bromera i Escola Valenciana han signat un conveni de col·laboració per a seguir fomentant de manera conjunta l’ús del valencià en tots els àmbits socials i, especialment, en l’educació. El document, que té una validesa de quatre anys, és fruit de la bona sintonia entre les dues entitats i la col·laboració que van engegar fa anys en l’objectiu comú de fomentar i defensar el valencià.

En aquest sentit, l’editorial cedirà un percentatge dels beneficis obtinguts per la venda de llibres de text a l’associació sense ànim de lucre. Aquesta és només una de les potes del conveni, que es ratifica després d’anys de col·laboració.

En aquesta línia, els materials escolars de Bromera inclouran el segell d’Escola Valenciana, que, al seu torn, hi participarà en la difusió. De fet, ambdues entitats es comprometen a col·laborar de manera coordinada en aquells projectes editorials o socials la finalitat dels quals comporte la difusió del valencià.

En aquest sentit, Bromera també seguirà col·laborant amb les Trobades d’Escoles en Valencià, que enguany tornaran a celebrar-se amb la major normalitat possible, sempre que les condicions sanitàries ho permeten. En l’edició de 2022 Bromera i Escola Valenciana llançaran la campanya #AmbElValenciàFemPinya, amb la qual volen sensibilitzar sobre l’ús del valencià en tots els àmbits.

“Des de Bromera volem contribuir a la plena normalització del valencià, per això ens congratula poder renovar i impulsar col·laboració que tradicionalment hem mantingut amb Escola Valenciana. Compartim l’objectiu de promocionar l’ús del valencià en tots els àmbits fins a assolir la plena normalitat i l’ús generalitzat”, afirma Josep Gregori, editor de Bromera.

Per la seua banda, el president d’Escola Valenciana, Natxo Badenes, ha destacat les sinergies existents entre Escola Valenciana i Bromera, que “col·laboren des de fa molts anys en la defensa de la nostra llengua”. “Bromera és una garantia en la defensa de la nostra llengua”, ha seguit Badenes, “i aquest conveni referma l’aposta per una educació en valors, de qualitat I en valencià”.