Escola Valenciana considera inacceptable la rebaixa del nivell del valencià del funcionariat

L’entitat recorda que 3 de cada 4 vulneracions lingüístiques es produeixen en l’àmbit públic

Escola Valenciana considera injust i inacceptable l’intent per part de la consellera Gabriela Bravo de rebaixar al mínim el nivell de valencià del funcionariat i recorda que, actualment “tres de cada quatre vulneracions lingüístiques registrades es produeixen en l’àmbit de l’administració pública”. Per aquest motiu, l’entitat considera que “blindar els drets lingüístics de la ciutadania amb un funcionariat competent en la nostra llengua és innegociable”, ja que “no es podran garantir els drets lingüístics de les persones valencianoparlants si el personal de l’administració pública no és competent en la nostra llengua”.

A més, Escola Valenciana recorda que és un dels acords del Botànic una Llei de funció pública valenciana que garantisca “el principi d’igualtat i no discriminació per motius lingüístics”. Aquesta llei, aprovada ara fa un any per les Corts Valencianes, ja incorpora que el valencià passa de ser mèrit a requisit. Per això mateix, Escola Valenciana no accepta una rebaixa en la competència lingüística i “convida la consellera Gabriela Bravo a fer un pas al costat i dimitir si no està disposada a defensar els drets lingüístics de valencianes i valencians”.

Per últim, Escola Valenciana reclama al govern valencià una Llei d’Igualtat Lingüística i recorda que aquest és un altre dels punts de l’Acord del Botànic: “garantir, mitjançant d’una llei, la Igualtat lingüística” i lamenta que aquesta llei no siga encara una realitat “després de set anys de govern d’esquerres i quasi esgotada la segona legislatura”.