Setembre torna a omplir-se d’homenatges a Estellés

Escola Valenciana organitza i participa sopars i festes estellesianes arreu del País Valencià

El poeta Vicent Andrés Estellés esdevé cada setembre protagonista de nombroses festes i sopars Estellés, que arrepleguen centenars de persones en molts racons del nostre País Valencià.

Amb motiu del seu natalici, que té lloc el 4 de setembre, Escola Valenciana conjuntament amb altres entitats cíviques commemoren i recorden la figura del poeta del poble i omplin de versos i música les places i carrers del nostre país.

Enguany, després que l’Ajuntament de Burjassot dissolguera la Fundació Vicent Andrés Estellés, creada en 2007 per a l’estudi, recuperació, promoció, divulgació i aprofundiment en l’obra del poeta de Burjassot, des d’Escola Valenciana ens sumem a les peticions de la Coordinadora Pro Fundació Vicent Andrés Estellés, de la qual forma part la nostra entitat, i us encoratgem a participar de totes les mostres d’homenatge a Estellés.

Ruta Literària a València

Com cada any al llarg del mes de setembre, la CAPPEPV – València per la llengua en col·laboració amb la Conselleria d’Educació Cultura i Esport i Escola Valenciana organitzen rutes literàries en honor a Vicent Andrés Estellés.

Aquestes rutes fan un recorregut per llocs emblemàtics del centre històric de València relacionats amb la vida i obra de l’autor valencià mentre escoltem la seua poesia, acompanyades d’Isabel Anyó i Vicent Anyó (neta i net del poeta) com a guies, a més de la veu de Vicent Camps i David Vidal com a rapsodes.

Aquest dissabte 17 tindrà lloc l’última de les rutes, concretament a les 11 h. Les rutes inicien des de la plaça de l’Ajuntament i comptem amb més d’un centenar de persones inscrites.

Nit Estellés a Sant Vicent del Raspeig (l’Alacantí)

El pròxim divendres 16 de setembre tindrà lloc, un any més, la Nit Estellés de l’Alacantí, que acollirà la plaça de l’Ajuntament de Sant Vicent del Raspeig.

L’acte consistirà en un recital de poesies d’Estellés interpretat pel públic assistent a l’acte, l’actuació de Tomàs de los Santos i sopar de cabasset.

L’assistència a la Nit Estellés, és gratuïta i l’organització facilitarà taules i cadires per a les persones assistents que han de reservar prèviament a lacivica.cat@gmail.com.

Festa Estellés a Turballos (Muro, el Comtat)

La Sala Comuna de Turballos acollirà divendres 16 la Festa Estellés 2022 del Comtat, en la qual tindrà lloc l’actuació musical del cantautor Pau Alabajos, seguida de la lectura oberta del públic Assistent. A continuació, se celebrarà un sopar de cabasset.

XIII Nit Estellés de Burjassot (l’Horta Nord)

Burjassot celebrarà el pròxim 17 de setembre la XIII Nit Estellés a l’Antic Mercat Municipal. L’acte començarà amb un concert a càrrec de Josep Aparici “Apa”, seguit d’un sopar popular (reserves a bassot.burjassot@gmail.com).

A continuació, tindrà lloc l’actuació musical del cantautor de Torrent, Pau Alabajor. Tot seguit, la Nit Estellés continuarà a la seu de l’associació cultural el Bassot

Nit Estellesada al Pinós (les Valls del Vinalopó)

Dissabte 17 de setembre la comarca de les Valls del Vinalopó celebrarà la seua Nit Estellés al municipi del Pinós.

L’homenatge a Estellés tindrà lloc al parc de Santa Caterina del poble, a través de l’obra Mural del País Valencià, amb l’actuació de la Banda de Música del Pinós, que amenitzarà el recital. A més, tindrà lloc l’actuació de Maria Faubel. El director de cinema Fran Ruvira presentarà l’acte. Per últim, tindrà lloc un sopar de cabasset a la mateixa plaça.

Festa Estellés 2022 a Castelló de la Plana

El Cau Muixeranguer de Castelló acollirà aquest dissabte 17 la Festa Estellés 2022 de Castelló de la Plana, una cita que combina poesia, música i gastronomia en un ambient festiu i popular, I en la qual se celebrarà un sopar de pa i porta, seguit d’un concert a càrrec de Toni de l’Hostal.

Per a assistir a l’acte és necessària una inscripció prèvia al web https://ja.cat/estelles_castello

Festa Estellés 2022 a València (amb connexió amb Barcelona, Palma, Perpinyà I Brussel·les)

El Centre Octubre de València tornarà a acollir, un any més, la Festa Estellés de València, que se celebrarà el pròxim dimecres 21 de febrer. Aquesta festa  estarà conduïda per Marina Mulet i se celebrarà de manera conjunta amb connexió amb Barcelona, Palma, Perpinyà I Brussel·les.

Per a assistir al sopar és necessari inscriure’s a ltomas@octubre.cat.

Nit d’Estellés a Cocentaina (el Comtat)

El pròxim 23 de setembre a Cocentaina tindrà lloc la Nit d’Estellés al Pla de la Font de Cocentaina (el Comtat). A la festa, en la qual hi haurà un micro obert per a la lectura de poemes per part del públic.

A l’acte hi haurà una actuació musical a càrrec de Tendur, seguida d’un sopar de faixeta.