Escola Valenciana presenta la campanya “Tasta el Valencià” 2022/23

Aquesta iniciativa forma part del Voluntariat pel Valencià

Inscripcions en http://voluntariatpelvalencia.org

Escola Valenciana ha presentat aquest dijous 13 d’octubre la segona edició de la campanya “Tasta el Valencià”, una iniciativa dins del Projecte Voluntariat pel Valencià que compta amb el suport de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua.

A l’acte de presentació, ha participat la presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Verònica Cantó; la presidenta d’Escola Valenciana, Alexandra Usó; i la coordinadora del Voluntariat pel Valencià, Xon Doménech.

Aquesta campanya, impulsada pel Voluntariat pel Valencià, busca la vinculació “de la llengua que ens uneix amb un aspecte tan quotidià com és la gastronomia”, mitjançant un conjunt de vídeos que recorren diferents comarques del País Valencià, especialment per les comarques del sud, on persones de la zona cuinen una recepta típica, alhora que “aprenem noves paraules i coneixen la diversitat de parlars de les nostres comarques que fan la nostra llengua més rica”.

En paraules de la presidenta d’Escola Valenciana, Alexandra Usó, el caràcter cooperatiu de l’entitat, que busca sempre “teixir llaços i complicitats amb altres entitats, moviments socials i institucions”. En aquest cas, “gràcies a la col·laboració de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, hem fet possible una iniciativa que fomenta l’estima per la llengua i pel patrimoni culinari valencià”.

Per la seua banda, Xon Doménech, coordinadora del Voluntariat pel Valencià, ha explicat el recorregut de la segona edició de “Tasta el Valencià”, que passarà per les poblacions del Pinós (Valls del Vinalopó), Altea (Marina Baixa), l’Orxa (el Comtat), Elx (Baix Vinalopó), Vila-real (Plana Baixa) i Massamagrell (Horta Nord).

Torna el Voluntariat pel Valencià

La presentació de la campanya “Tasta el valencià” és també el tret d’eixida d’un nou període d’inscripció al Voluntariat pel Valencià 2022/23, que arrancarà el 14 d’octubre fins al 31 del mateix mes.

En aquest termini, les persones que vulguen ser voluntàries, siga en el format d’aprenentes o d’ensenyants, podran inscriure al web   https://escolavalenciana.org/voluntariatpelvalencia entre el 14 i 31 d’octubre i Escola Valenciana assignarà les parelles corresponents perquè persones interessades a aprendre o practicar valencià tinguen amb qui fer-ho.

Aquest programa de parelles lingüístiques, que és totalment gratuït, posa en contacte dues persones d’una mateixa població que queden per conversar en valencià davant d’un café, fent una passejada, anant de compres, visitant un museu, etc. Escola Valenciana, a més, ofereix una modalitat en línia, per a apropar el valencià a persones que viuen lluny o que els resulta més convenient així.

Des de la seua creació l’any 2005, el Voluntariat ha format més de 10.000 parelles lingüístiques arreu del País Valencià. A més, moltes persones voluntàries continuen repetint i, a més a més, també hi ha persones aprenents que després passen a fer-se ensenyants.