XIV Nit d’Escola Valenciana

Ontinyent

Els premis anuals d’Escola Valenciana se celebraran el 5 de novembre al Teatre Echegaray d’Ontinyent en el marc de la XIVa Nit. Aquest municipi de la Vall d’Albaida serà el centre d’una de les activitats més emblemàtiques de l’entitat cívica: l’homenatge a persones i col·lectius que treballen per assolir la normalització lingüística. A més, aquesta vetllada, organitzada per la Coordinadora de la Vall d’Albaida per la Defensa i Ús del Valencià, Escola Valenciana i l’Ajuntament d’Ontinyent, és el context en el qual es presenta la imatge i el lema que acompanyarà les Trobades 2017.
• Durant la gala es revelarà el lema i la imatge de les Trobades 2017.

• L’actriu Maria Juan i la monologuista Almudena Francés amenitzaran l’acte.

• Compra d’entrades: XIVa Nit d’Escola Valenciana.

Enguany, la Federació d’Associacions per la Llengua celebra el 5 de novembre a Ontinyent la XIVa edició de la Nit d’Escola Valenciana sota el títol “A cau d’orella”. En aquest marc, l’entitat atorga tres guardons de diferent naturalesa per reconéixer el treball de personalitats i associacions que dia rere dia contribueixen a la millora de la salut de la llengua i fomenten l’ús social del valencià en tots els àmbits. Així, Escola Valenciana premia amb els guardons “Intentant la llibertat”, dissenyats per l’escultor Andreu Alfaro, la Trajectòria Individual, un reconeixement a persones que treballen pel valencià en l’àmbit educatiu; l’Ús Social del Valencià, el guardó dedicat a col·lectius que basteixen la conservació i difusió de la nostra llengua, i el Guardó Extraordinari, que s’atorga a institucions o personalitats valencianes amb un estret vincle amb la nostra cultura. Enguany, de forma especial, es farà una menció honorífica.

El lliurament de premis començarà a les 19 hores al Teatre Echegaray d’Ontinyent i el sopar tindrà lloc al restaurant La Vall. L’aforament és limitat, per la qual cosa, convé reservar amb antelació. La vetllada serà amenitzada per l’actriu Maria Juan, i comptarà amb el poeta Joan Olivares, així com les actuacions de les escoles d’Ontinyent. La contacontes Almudena Francés oferirà un monòleg durant el sopar. En paraules del president d’Escola Valenciana, Vicent Moreno: «volem compartir amb tothom la tasca quotidiana que desenvolupen al nostre país persones i col·lectius per millorar la situació de la llengua i la cultura.»

Per la seua banda, el president de la Coordinadora de la Vall d’Albaida per la Defensa i Ús del Valencià, Josep Andrés Timor, ha agraït «la implicació de les escoles i l’Ajuntament d’Ontinyent perquè aquesta activitat siga un èxit i tinga una gran acollida entre els veïns del poble i els de totes les comarques.» Així, Timor ha animat a assistir a aquesta trobada ontinyentina.

A més, la XIVa Nit d’Escola Valenciana és el marc en el qual es revela la imatge de les 19 Trobades d’Escoles en Valencià que es desenvolupen al llarg i ample del país i el lema que les agermana.