Concurs de Guió : Carme Miquel

À Punt i Escola Valenciana organitzen un concurs de guió en què l’alumnat pot presentar els seus escrits audiovisuals inspirats en la figura de Carme Miquel, en concret en les seues vessants de sostenibilitat i feminisme.

L’objectiu final és que l’alumnat guanyador gravarà el curtmetratge del guió que han escrit. La convocatòria està oberta a tots els centres educatius del País Valencià a través de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, À Punt Mèdia i Escola Valenciana. Amb aquesta finalitat es fan públiques les bases següents.

BASES

PARTICIPANTS
Pot participar-hi qualsevol centre educatiu del País Valencià, cada classe només podrà enviar un guió.

CATEGORIES
El concurs té dues categories:
PRIMÀRIA
ESO

TEMÀTICA I TRACTAMENT
Pot participar-hi qualsevol centre educatiu de la Comunitat Valenciana i cada classe només pot enviar un guió.

TEMÀTICA I TRACTAMENT

• El tema ha de tractar de sostenibilitat i/o feminisme, inspirat en l’obra i vida de Carme Miquel.
  • L’alumnat i el professorat han de ser els intèrprets del curtmetratge, per tant, cal escriure la història tot pensant en aquest efecte.
  • La història ha de transcórrer en localitzacions viables. És per això que, si aquestes són fora del centre escolar, cal poder anar caminant des del centre.
  • Es valorarà que el guió no tinga una extensió de més de 10 fulls, amb l’objectiu que el curtmetratge final serà d’un màxim, d’aproximadament, 8 minuts.
  • Els guions i la versió dels curtmetratges han de ser en valencià.
  • Per a ajudar a la comprensió de la figura de Carme Miquel i els temes que es proposen, els centres interessats poden accedir a “Concurs guió, guia didàctica. Primària” i “Concurs guió, guia didàctica. ESO i Batxillerat”. També poden utilitzar el manual didàctic sobre el treball del guió a l’aula (en versions per a Primària, ESO i Batxillerat).
  • Els centres interessats poden descarregar-se els materials didàctics en:

INSCRIPCIÓ
Els centres interessats s’han d’inscriure ací:
La convocatòria estarà oberta des de la publicació de les bases fins al 27 de març.

PREMIS
La classe guanyadora rebrà diversos premis:

• Un taller de llenguatge audiovisual dirigit per professionals per a
    adequar el curtmetratge, fer-lo viable i preparar-ne el rodatge.
  • El procés de rodatge es realitzarà durant dues jornades, en què hi
    participaran un càmera i un/a tècnic/a de so.
  • La postproducció del curtmetratge.
  • L’estrena del curtmetratge amb la participació de tota la classe.
  • La difusió del curtmetratge en À Punt.
    Els projectes guanyadors, un per cada categoria, s’hauran d’enregistrar abans de la primera quinzena de maig. Al juny es farà l’estrena del curtmetratge.

Per a qualsevol consulta podeu escriure a l’adreça electrònica
    cinema@escola.org.

Els projectes guanyadors, un per cada categoria, s’hauran de gravar durant el mes de maig. Al juny es farà l’estrena del curtmetratge.

Contacte: cinema@fev.org