“Escola Valenciana, la nostra escola”, lema de les Trobades d’Escoles en Valencià 2014
"Escola Valenciana, la nostra escola" és el lema escollit per a les Trobades d’Escoles en Valencià 2014, els actes lúdics i reivindicatius d’estima per la llengua que organitzen cada any les Coordinadores i entitats que integren Escola Valenciana – Federació d’Associacions per la Llengua i que reuneixen més de 200.000 persones al llarg de les nostres comarques.
"Quan arranquen les Trobades 2014 ja s’hauran acomplert 30 anys de la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià. Per això, davant la marginació de l’ensenyament en valencià, plurilingüe i la manca d’oferta educativa en la nostra llengua; davant un Decret de plurilingüisme sense recursos; i davant de la imposició de lleis pròpies de l’era predemocràtica com la LOMCE, hem escollit un lema per tal què les persones que defensem ens estimem l’escola en valencià ens sentim plenament identificades", ha explicat Vicent Moreno, president de l’entitat.
A més, "Escola Valenciana, la nostra escola" fa referència a dos aspectes més. D’una banda identifica les persones amb el seu centre educatiu concret i de l’altra fa que la gent se senta part d’Escola Valenciana, perquè l’entitat sense les persones que hi participen no tindria cap sentit.
La imatge de la samarreta ha estat elaborat pel departament de disseny del moviment cívic i s’ha optat per destacar el missatge amb una cal·ligrafia expressiva que subratlla el significat de la frase.