19 maig 2014. BUTLLETÍ SETMANAL DE NOTÍCIES LA CÍVICA – ESCOLA VALENCIANA DE L’ALACANTÍ
NOTÍCIES LA CÍVICA – ESCOLA VALENCIANA
19 de maig 2014
•- Dilluns 19 de maig de 2014. Reunió del grup local de La Cívica – Escola Valenciana de Sant Vicent del Raspeig.
Dilluns 19 de maig a partir de les 19.00 h al bar El Baresito (C/ Major 25, Sant Vicent del Raspeig) el col·lectiu local de La Cívica – Escola Valenciana de Sant Vicent del Raspeig mantindrà una reunió preparatòria de les pròximes accions a realitzar al municipi.
•- Dissabte 24 de maig de 2014. Lliurament dels premis Sambori 2014 de País Valencià
Dissabte 24 de maig es lliuraran el premis Sambori 2014 de País Valencià a Castelló
Més informació http://www.sambori.net/
- – JORNADA D’ENSENYAMENT I ÚS DEL VALENCIÀ ALS CENTRES EDUCATIUS.
INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES D’EDUCACIÓ PLURILINGÜE 2014
Declaració d’intencions.
En un temps en que l’aprenentatge de llengües s’ha convertit en un dels majors reptes educatius, els docents dels nostres centres educatius necessiten espais d’intercanvi de bones pràctiques pel que fa a l’ensenyament – aprenentatge de les llengües curriculars. Aquesta Jornada vol servir de punt de trobada per als ensenyants amb aquesta finalitat.
La Jornada ha de convertir-se també en un escenari anual, òptim per a la reunió dels professionals i com a cloenda del curs escolar per tal d’animar els equips educatius en l’enorme tasca de millorar els resultats lingüístics de l’alumnat.
L’espai de confluència multicultural i multilingüístic en el qual vivim és una realitat. Els docents que treballen en els programes d’educació bilingüe i plurilingüe de la nostra ciutat i comarques han comprés aquest fet i s’esforcen any rere any per dotar-se d’una competència lingüística més eficaç i ferma en totes les llengües curriculars, especialment en valencià. Construir un futur en que les llengües no siguen un obstacle per a la comunicació és el nostre horitzó.
Tota la informació (calendari, inscripcions, programa) la podeu conèixer en aquest enllaç
http://lacivica.cat/index.php/jornada-densenyament-i-us-del-valencia-als-centres-educatius-2014/
•- 7 de juny de 2014. FESFOC. Mugroman i Sant Gatxo.
Dissabte 7 de juny de 2014 a partir de les 20.00 h a Las Cigarreras (C/ San Carles 78, Alacant) arriba a Alacant la Gira, festival itinerant de música en valencià, amb el FESFOC el concert de fogueres enguany amb l’actuació de Mugroman (acomiadament dels escenaris i darrere concert a Alacant) i Sant Gatxo (gira dels seus 20 anys als escenaris)
Entrada gratuïta
Organitzat per La Cívica de l’Alacantí, Escola Valenciana, Reviscola, Alacant Rock, Universitat d’Alacant i Las Cigarreras.
•- 10, 11 i 12 de juliol. FESLLOCH
30 grups i cantants conformen el cartell del Feslloch 2014
Tres dies de música en valencià que conformen una mostra del panorama de grups i solistes que canten en la nostra llengua
Més informació al web (cartell, entrades, etc).
- – Sessions de conversa en valencià.
Des de La Cívica – Escola Valenciana de l’Alacantí i la Delegació d’Alacant de l’Institut d’Estudis Catalans comencem a realitzar una activitat de Voluntariat pel Valencià a Alacant adreçada a que les persones interessades puguen participar en unes sessions de conversa gratuïtes amb l’objectiu d’incorporar-les a parlar en valencià.
Aquesta activitat consistirà en sessions de conversa i activitat culturals com passejades per la ciutat i altres activitat culturals.
Les sessions de conversa estaran coordinades per Ximo Caturla, Josep Lluis Molares, Lliris Picó i Enric Pellín.
Horaris i lloc de les sessions de conversa.
Dilluns.
10.00 – 12.00 h. Biblioteca Enric Valor. Seu Universitària d’Alacant
C/ Ramón y Cajal 4. Alacant
Coordina. Ximo Caturla
Dimecres.
- – 10.00 – 12.00 h. Biblioteca Enric Valor. Seu Universitària d’Alacant
C/ Ramón y Cajal 4. Alacant
Coordina. Ximo Caturla
- – 17.00 – 19.00 h. Biblioteca Enric Valor. Seu Universitària d’Alacant
C/ Ramón y Cajal 4. Alacant
Coordina. Lliris Picó
Dijous.
- – 10.00 – 12.00 h. Seu de La Cívica – Escola Valenciana de l’Alacantí
C/ Perú 16, bloc 2 local esquerra, Alacant
Coordina. Enric Pellín
- – 10.00 – 11.00 h
Centre comunitari de Platges d’Alacant
Avinguda Costablanca 19, Alacant
Coordina. José Luis Berenguer i Josep Lluis Morales
- – Escultura "La Clau que obri tots els panys"
L’any 2010 Escola Valenciana – Federació d’Associacions per la Llengua va celebrar els 25 Anys de Trobades d’Escoles en Valencià i, per commemorar-ho, l’artista Manuel boix va crear l’escultura La clau que obri tots els panys, que pren el nom d’un poemari de Vicent Andrés Estellés.
Es tracta del bust d’un Infant, en forma de llibre obert, que conté les claus – valors que es fomenten als centres d’ensenyament en valencià.
L’escultura pren vida amb les aportacions de l’alumnat de 399 centres d’ensenyament en valencià, que omplin l’urna amb el seu propi Llibre de la clau.
Si voleu conèixer més de l’obra, trobar la caixa que el vostre centre va aportar , etc podeu visitar la web http://laclau.ua.es/
Moltes gràcies per la vostra participació
La Cívica – Escola Valenciana de l’Alacantí
- – Entrenament Club Pilota Sant Vicent
Vine, juga i anima’t a formar part del nostre esport, de la nostra cultura
Lloc: trinquet de l’IES Sant Vicent
Dia: tots els divendres de 16.30 a 18.00 h.
Contacte: José Miguel – 620067765
http://www.pilotasantvicent.blogspot.com/
•- VOLUNTARIAT PEL VALENCIÀ
Si voleu participar com a voluntaris o aprenents en aquest projecte, entreu al web següent http://www.voluntariatpelvalencia.org/
- – PROGRAMA DE RADIO SANT VICENT "L’ALMÀSSERA"
Dilluns de 20.00 a 21:00 h, al 95.2 fm o per Internet en el web
http://www.radiosanvicente.com/
- – Agenda cultura UA en valencià
http://blogs.ua.es/agenda/
http://www.facebook.com/agendaUAenvalencia/
•- Fes-te amiga o amic d’Escola Valenciana: Amb tu, comptem!
http://www.escolavalenciana.com/categories/index/446/amigues-i-amics-fev