27 octubre 2014. BUTLLETÍ DE NOTÍCIES SETMANAL DE LA CÍVICA – ESCOLA VALENCIANA DE L’ALACANTÍ
NOTÍCIES LA CÍVICA – ESCOLA VALENCIANA
27 d’octubre 2014
Fes-te amiga o amic d’Escola Valenciana: Amb tu, comptem!
http://www.escolavalenciana.com/categories/index/446/amigues-i-amics-fev
– Dimarts 28 d’octubre de 2014. Roda de premsa de la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic d’Alacant.
Dimarts 28 d’octubre a partir de les 11.00 h a la Seu Universitària d’Alacant, la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic d’Alacant presentarà una nova campanya del "octubre educatiu en lluita" i l’acció d’aquesta setmana (veure dijous 30 d’octubre).
– Dimarts 28 d’octubre de 2014. Reunió amb el regidor de Javier Yebes de Sant Joan d’Alacant.
Dimarts 28 d’octubre a partir de les 20.00 h, La Cívica – Escola Valenciana de l’Alacantí mantindrà una reunió amb el regidor d’educació i normalització lingüística de Sant Joan d’Alacant Javier Yebes on tractarem la col•laboració entre l’Ajuntament i La Cívica – Escola Valenciana de l’Alacantí per aquest curs.
– Dimecres 29 d’octubre de 2014. Actuació de Dani Miquel a la Universitat d’Alacant.
Dimecres 29 d’octubre actuarà Dani Miquel a la Universitat d’Alacant.
L’espectacle consisteix en un grapat de cançons, jocs i propostes creatives per a xiquets i mestres i públic en general. El concert es durà a terme en dues sessions, a les 10.00 i a les 17.00 hores a la sala d’actes de la Facultat d’Educació. L’entrada és lliure.
Aquesta activitat, organitzada pel Secretariat de Promoció Cultural i Lingüística i pel Departament de Filologia Catalana, està principalment adreçada a mestres i estudiants de magisteri, però també a qualsevol persona interessada en les tradicions musicals valencianes.
Més informació:
http://www.veu.ua.es/va/noticia/4932/dani+miquel++en+la+facultat+deducacio.html
– Dijous 30 d’octubre de 2014. Acte de la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic.
Dijous 30 d’octubre a partir de les 17.00 h al CEIP Emili Varela d’Alacant (C/ del Clot s/n, Alacant (Parada línea 2 TRAM Ciutat Jardí)) organitza un acte públic.
Aula Oberta
Què saps de la LOMQE que s’implanta?
Una visió pràctica dels canvis en l’educació per a docents, famílies i estudiants
La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic d’Alacant et convoca a participar en aquesta "Aula Oberta" per a informar-te de la LOMQE i poder respondre a les preguntes
Quan s’aplica?
A quins cursos?
Canvis a primària?
Canvis a secundària?
Canvia a FP?
Canvis d’assignatures i metodologia?
Revàlides?
Etc
Per a més informació visitar l’esdeveniment del facebook de l’activitat
https://www.facebook.com/events/1549947718569580/?fref=ts
– Diumenge 2 de novembre de 2014. Cinema en valencià i tallers d’animació a Sant Joan d’Alacant amb la projecció TURBO.
Diumenge 2 de novembre de 2014 a partir de les 17.30 h a la Casa de Cultura de Sant Joan d’Alacant (C/ del Mar s/n, Sant Joan d’Alacant) una nova projecció del cicle de "Cinema en valencià i tallers d’animació" a Sant Joan d’Alacant, aquesta setmana TURBO.
Més informació a l’esdeveniment del facebook
https://www.facebook.com/events/815261351829879/?context=create&previousaction=create&ref_dashboard_filter=upcoming&source=49&sid_create=1713736247
– Cinema a l’Escola desembre 2014
Una nova edició de Cinema a l’escola s’ha presentat
Enguany la projecció serà el dilluns 22 de desembre al CC Porta d’Alacant amb la projecció Tom Sawyer
Teniu tota la informació de l’activitat (horari, preu, reserves, etc) al següent enllaç
Cinema a l’escola 2014
Aquesta activitat també es pot fer a la resta de municipis de la comarca de l’Alacantí
Si hi ha centres educatius interessats, poseu-vos en contacte amb La Cívica – Escola Valenciana de l’Alacantí.
– Sambori 2015,
Ja estan publicades del concurs literari Sambori
Podeu descarregar les bases, fulls de participació, etc al web
www.sambori.net
– Campanya per sol•licitar la modificació del Decret de Currículum de Primària
Escola Valenciana, FAPA Enric Valor d’Alacant, FAPA Penyagolosa de Castelló i FAPA València hem iniciat una campanya per sol•licitar la modificació del Decret de Currículum de Primària.
Es tracta d’una instància destinada a totes les famílies amb fills o filles matriculats en Primària al curs 2014/2015 als programes PIL i PEV que vulguen participar-hi. Aquelles famílies que desitgen sumar-se a la queixa hauran d’enviar la instància signada a Escola Valenciana per correu postal a:
Escola Valenciana
Carrer de Josep Grollo, 91 – Baix
46025 València
o bé
Escola Valenciana Carrer Perú 16 bloc 2 local esquerra
03008 Alacant
És important comptar amb els documents signats perquè els adjuntarem al recurs contenciós administratiu que vam fer efectiu el 8 de setembre davant del Tribunal Superior de Justícia valencià contra el Decret de currículum de Primària.
Adjuntem la instància elaborada per l’Oficina de Drets Lingüístics.
Instància sol•licitud modificació del Decret de Currículum de Primària
– Teatre en valencià.
Dins de la programació del Teatre Principal d’Alacant, les entrades per a la funció Ficció es poden aconseguir amb un 50 % de descompte gràcies al conveni de col•laboració entre La Cívica – Escola Valenciana de l’Alacantí i el Teatre Principal d’Alacant
Teniu més informació de l’obra de teatre en aquest enllaç
Teatre en Valencià Ficció
– Sessions de conversa en valencià.
Des de La Cívica – Escola Valenciana de l’Alacantí i la Delegació d’Alacant de l’Institut d’Estudis Catalans comencem una nova edició de les Sessions de Conversa en Valencià, després de l’èxit d’aquesta iniciativa durant el curs passat.
Les Sessions de Conversa en Valencià estan adreçades a que les persones interessades puguen participar en unes sessions de conversa en valencià i gratuïtes amb l’objectiu d’incorporar-les a parlar en valencià.
A més s’organitzaran altres activitats de tipus cultural com passejades per la ciutat i altres activitat culturals.
Les sessions de conversa estaran coordinades per Ximo Caturla, Josep Lluis Molares, Lliris Picó i Enric Pellín.
Horaris i lloc de les sessions de conversa.
Dilluns.
– 10.00 – 12.00 h. Biblioteca Enric Valor. Seu Universitària d’Alacant
C/ Ramón y Cajal 4. Alacant
Coordina. Ximo Caturla
(Necessita inscripció alacant@iec.cat)
Dimecres.
– 10.00 – 12.00 h. Biblioteca Enric Valor. Seu Universitària d’Alacant
C/ Ramón y Cajal 4. Alacant
Coordina. Ximo Caturla
(Necessita inscripció alacant@iec.cat)
– 10.00 – 12.00 h. Seu de La Cívica – Escola Valenciana de l’Alacantí
C/ Perú 16, bloc 2 local esquerra, Alacant
Coordina. Enric Pellín
– 17.00 – 19.30 h. Biblioteca Enric Valor. Seu Universitària d’Alacant
C/ Ramón y Cajal 4. Alacant
Coordina. Lliris Picó
(Necessita inscripció alacant@iec.cat)
Dijous.
– 10.00 – 11.00 h
Centre comunitari de Platges d’Alacant
Avinguda Costablanca 19, Alacant
Coordina. Josep Lluis Morales
– Programa de ràdio Sant Vicent "L’Almàssera"
Dilluns de 20 a 21:00 h, al 95.2 fm o per Internet en el web
www.radiosanvicente.com
– Cursos de Valencià febrer – juny 2015.
La Cívica – Escola Valenciana de l’Alacantí organitza curs de valencià preparatoris per a les proves de la JQCV.
Els nivell son Elemental, Mitjà i Superior i un curs específic d’expressió oral i escrita
El període de matriculació comença al novembre de 2014
Podeu conèixer l’oferta de cursos en aquest enllaç
Cursos valencià 2015
– Enxarxa’t, la xarxa educativa de qualitat de l’escola en valencià.
"Enxarxa’t" constitueix una nova acció participativa vinculada a ESCOLA VALENCIANA i les seues coordinadores comarcals per a construir entre tots i totes l’escola en valencià que millor respon a les necessitats del nostre alumnat.
Es tracta d’un lloc de trobada, de reflexió i diàleg protagonitzat pels diferents sectors de la comunitat educativa. Té per objectiu avançar cap un model d’escola que forma i educa l’alumnat de forma integral incidint de forma particular en l’educació plurilingüe i l’educació en valors atenent especialment la interculturalitat, la sostenibilitat i l’ús responsable de les noves tecnologies.
Exarxa’t constitueix, un espai d’anàlisi de la situació en que es troba el sistema educatiu -especialment el valencià- amb la finalitat d’elaborar solucions compartides que fomenten pràctiques educatives de qualitat.
Més informació i inscripcions dels centres educatius.
http://www.xarxaqualitat.org/
– Acosta’t al territori
Des d’Escola Valenciana sabem que durant aquests dies esteu planificant les activitats extraescolars del vostre centre. És per això que ens adrecem a vosaltres per proposar-vos una sèrie d’activitats del programa Acosta’t al territori que impulsa la nostra entitat mitjançant l’empresa de viatges Fil per randa.
Aquests viatges tenen en compte la qualitat pedagògica necessària per a respondre a les necessitats de l’escola valenciana amb la qual creiem. En aquest sentit, Fil per randa. Club de viatges, una agència amb 21 anys d’experiència, s’ha compromés amb Escola Valenciana per a oferir propostes extraescolars que acomplesquen els següents requisits:
1. La llengua: s’empra el valencià com a llengua vehicular en totes les activitats.
2. La qualitat: activitats que responen als interessos de l’alumnat, lúdiques, participatives i complementàries al currículum ordinari.
3. Interculturalitat: la perspectiva intercultural també hi és present en la nostra planificació. Es tracta d’aprendre a viure junts sense pèrdua d’identitat fomentant una visió positiva de la diferència i de la diversitat.
4. La seguretat: s’hi fa una especial atenció, tant pel que fa en els desplaçaments com en el desenvolupament de la pròpia activitat.
Us adjuntem els fullets d’informació de les activitats per a l’alumnat que oferim mitjançant Fil per randa.
– EXCURSIONS GRUPS ESCOLES FILL PER RANDA
– GRUPS FILL PER RANDA 2014_2015
– VIATGES FI DE CURS FILL PER RANDA
Fil- per randa Viatges – Contacte:
Espinosa, 8 despatx 106
Tel. 961 25 53 78- 662 30 20 85
46008 València
www.fil-per-randa.com
grupsfilperanda@gmail.com
– VOLUNTARIAT PEL VALENCIÀ
Si voleu participar com a voluntaris o aprenents en aquest projecte, entreu al web següent www.voluntariatpelvalencia.org
– Agenda cultura UA en valencià
http://blogs.ua.es/agenda/
http://www.facebook.com/agendaUAenvalencia/
– Publicació dels 4 números de Quaderns de Migjorn
Fa uns anys, "l’Associació Cívica per la Normalització del Valencià", "La Cívica", va editar uns llibres, "Quaderns de Migjorn" amb l’objectiu de divulgar diferents aspectes de i relacionats amb el sud del País Valencià.
La història, les ciències, l’etnobotànica i l’etnozoologia, la geografia, la dialectologia, la sociologia i un llarg etcètera hi tenien cabuda.
Articles dignes, en què el nivell, el rigor, es feien compatibles amb l’afany didàctic, divulgatiu, de proximitat.
Articles per aprendre i per a fer servir després com a "ulleres" per a veure millor la nostra realitat.
Alguns del Quaderns de Migjorn eren una miscel•lània de diferents temes, però algun altre, QM4 va estar dedicat a la ciència i la tècnica al País Valencià.
Ara, gràcies al Taller Digital de la Universitat d’Alacant tenim en format digital els 4 números de la revista Quaderns de Migjorn.
I ací teniu l’enllaç on podeu trobar els quatre números dels "Quaderns de Migjorn".
http://www.cervantesvirtual.com/buscador/?q=Migjorn#posicion