Escola Valenciana i l’Ajuntament d’Alacant presenten la campanya del Voluntariat pel Valencià en el seu desé aniversari

•És la primera vegada que el programa es presenta en un edifici municipal. 

L’Ajuntament d’Alacant ha acollit la presentació de la campanya del Voluntariat pel Valencià, que ha comptat amb la participació i el compromís de sis voluntaris vinculats a l’àmbit de la política. El president de les Corts Valencianes, Enric Morera, i l’alcalde d’Alacant, Gabriel Echávarri, s’han oferit a participar en el Voluntariat pel Valencià d’Escola Valenciana en la presentació de la desena campanya a Alacant. Durant l’acte, que ha tingut lloc al Saló Blau de l’Ajuntament d’Alacant, Morera s’ha presentat com a voluntari per a formar parella lingüística amb el diputat Emilio Argüeso. De la mateixa manera, Echávarri participarà en les deu sessions del programa com a parella de l’expresidenta de la Cívica – Escola Valenciana, M. Carme Llorca, i el portaveu del Govern alacantí, Natxo Bellido, farà tàndem amb la regidora de Participació Ciutadana i Cooperació, Julia Angulo.

 

           dsc_0030.jpg 

 

El president d’Escola Valenciana, Vicent Moreno, ha agraït, en primer lloc, «que ens hàgeu convidat a casa vostra i en aquest marc tan bonic, al Saló Blau, el saló institucional de l’Ajuntament d’Alacant.» En segon lloc, Moreno ha al·ludit a «la implicació dels polítics com a representants ciutadans en el Voluntariat pel Valencià», cosa que evidencia «que el valencià s’introdueix a les institucions i camina cap a la normalitat de la llengua en aquest àmbit d’ús». A més, el president de l’entitat cívica ha manifestat «la necessitat de protegir la llengua, ampliar-ne l’ús social i convidar la ciutadania a parlar valencià a tots els pobles perquè la nostra llengua obri portes a l’hora de trobar faena i perquè és una llengua útil», per aquesta raó, «cal donar-li una major presència al sud, a l’Alacantí, el Vinalopó Mitjà i les Valls del Vinalopó, i convidar la gent al Voluntariat pel Valencià per a aprendre una llengua de forma lúdica i divertida

         dsc_0041.jpg    dsc_0047.jpg

 

Vicent Moreno, coneixedor del context social de la llengua a les comarques del sud, ha insistit en «l’oportunitat que suposa per a tots i totes aprendre una llengua que es pot posar en pràctica en qualsevol moment i en qualsevol situació comunicativa.» A més, el president ha volgut fer referència a «la llengua com a element de cohesió social que vertebra el territori i les Trobades com a festes que celebren la nostra llengua, el valencià, que conviu amb unes altres i fa bon veïnat.»

           dsc_0012.jpg    dsc_0010.jpg

 

L’acte ha comptat amb la presència de la coordinadora del Voluntariat pel Valencià, Dariana Gorza, que ha expressat la seua satisfacció de poder «celebrar la desena edició del Voluntariat pel Valencià en la segona ciutat més gran del país, a Alacant, on el valencià és ben viu i, a hores d’ara, com demostra el fet que avui ens trobem al Consistori, hi ha un ferm compromís polític de potenciar la presència de la llengua i crear nous parlants.»

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Amb la col·laboració de: