Escola Valenciana felicita l’acadèmica Carme Miquel pel nomenament de filla predilecta de la Nucia
-
Carme Miquel fou la segona presidenta d’Escola Valenciana.
«En nom de la institució que represente he de dir que ens sentim especialment contents amb aquest homenatge amb què l’Ajuntament de la Nucia ha reconegut a Carme Miquel pel seu bagatge i les aportacions que ha fet al món de l’Educació i la Cultura, en majúscules», ha expressat el president d’Escola Valenciana, Vicent Moreno.
La mestra, escriptora i acadèmica de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Carme Miquel, fou la segona presidenta d’Escola Valenciana (1991-1994). Amb ella al capdavant, l’entitat cívica encetava l’embrió del que ara com ara és la Federació d’Associacions per la Llengua, constituïda per 28 entitats que protegeixen la llengua i la cultura arreu del País Valencià amb una estructura comarcal.
Carme Miquel és una de les persones essencials d’Escola Valenciana. Ha estat vinculada als moviments de renovació pedagògica i és remarcable la seua tasca cabdal com a empelt capaç d’unir diferents sensibilitats i encoratjar els joves a prendre el testimoni de la defensa de les arrels i la identitat des de diferents àmbits: l’ensenyament, la cultura i l’acadèmia.
És autora de diversos llibres de narrativa infantil i juvenil. Amb la novel·la Aigua en cistella, guanyà el premi de novel·la Ciutat d’Alzira l’any 1998, que atorga l’editorial Bromera. Carme Miquel té una columna d’opinió en el diari Levante. El 1995, l’escriptora va rebre el Premi d’Honor Jaume I per les seues actuacions en el camp cívic i cultural, i va ser nomenada Miquelet d’Honor per la Societat Coral el Micalet de València. El 2005, aquesta dona incombustible va ser nomenada Porrot d’Honor de les Lletres Valencianes de Silla i en 2016 fou nomenada acadèmica de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua. Escola Valenciana reconegué tota la seua obra en 2014 i li atorgà el guardó a la Trajectòria Individual en la Nit, el lliurament de premis anual de l’entitat.