STEPV-Iv, FE CCOO PV, FETE UGT PV i Escola Valenciana forcen la negociació d’un model plurilingüe punt per punt

Aquest matí ha tingut lloc el grup de treball sobre Plurilingüisme entre els sindicats i l’administració. La Conselleria ha fet un resum de les aportacions que han fet les diferents entitats que van ser consultades per l’administració sobre el decret.

Els sindicats STEPV-Iv, FE CCOO PV i FETE UGT PV i Escola Valenciana (que ha assistit en qualitat d’assessora d’aquests sindicats) valoren positivament la voluntat d’arribar a consensos manifestada per l’administració i l’acceptació d’un calendari de reunions més ampli per a negociar punt per punt el model plurilingüe. Igualment l’administració ha admés la petició de comptar amb un diagnòstic i avaluació actuals de les capacitacions lingüístiques del professorat tant en valencià com en llengües estrangeres i de la marxa dels actuals programes lingüísics. Els sindicats i Escola Valenciana consideren que aquest canvi d’actitud respon al rebuig de la comunitat educativa a l’esborrany del decret plantejat per l’anterior conseller d’Educació i la coincidència i consens en el treball i les propostes traslladades a l’administració.

En les pròximes reunions els sindicats i Escola Valenciana defensaran un model plurilingüe basat en els programes lingüístics actuals i en el predomini del valencià com a llengua vehicular, en tant que llengua minoritzada al País Valencià;la participació de la comunitat educativa, uns bons plans de formació del professorat i recursos per als centres docents; la catalogació lingüística dels llocs de treball en secundària i l’avaluació dels programes lingüístics.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Amb la col·laboració de: