Oferim el Voluntariat pel Valencià a la nova presidenta del València CF
La nova edició de la campanya informativa de parelles lingüístiques d’Escola Valenciana compta un any més amb el suport de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua. Cada any la màxima institució valenciana dedicada al valencià i l’entitat cívica de promoció de la nostra llengua recorden a la societat valenciana que tenen aquest servei gratuït.
Al Voluntariat pel Valencià han participat milers de voluntaris i aprenents durant aquesta dècada que junts han contribuït a mantenir viu l’ús del nostre màxim tret d’identitat. "El Voluntariat pel Valencià ha acomplert 10 anys i aquesta celebració marca un punt de consolidació ben alt que assegura la continuïtat del programa de forma il•limitada", ha assegurant Vicent Moreno, president d’Escola Valenciana.
En aquesta línia, Verònica Cantó, secretària de l’AVL, ha comentat: "Estem molt contents que el Voluntariat pel Valencià haja acomplert 10 anys i l’AVL continuarà donant suport a iniciatives d’aquest tipus de foment del valencià".
Aquesta setmana el president d’Escola Valenciana ha enviat una carta a la nova presidenta del València CF, Lay Hoo Chan, en la qual li ofereix el Voluntariat pel Valencià: "El càrrec que ocupa la senyora Lay Hoo Chan en un club de futbol arrelat a la nostra manera de ser requereix que la màxima responsable del club de futbol conega i es puga expressar en la nostra llengua com a exemple per a l’afició valencianista i per a la societat valenciana, i més quan s’ha fet públic que el primer discurs que farà serà en valencià, la qual cosa és un gest que des d’Escola Valenciana valorem positivament", ha dit Vicent Moreno.
"Estem estudiant estendre la proposta que li hem fet a la presidenta del València CF a altres equips de futbol valencians així com a responsables de l’àmbit esportiu en general de les nostres comarques", ha explicat el president d’Escola Valenciana.
Aquest propòsit s’emmarca en la voluntat de fomentar les bones pràctiques en matèria lingüística dins del món de l’esport igual com quan Escola Valenciana va atorgar el Guardó a l’Ús Social del Valencià l’any 2008 al València Bàsquet Club, pel foment de la nostra llengua en el seu àmbit d’actuació.
La novetat d’aquesta edició és la publicació, per part Escola Valenciana amb el suport de l’Acadèmia Valenciana de la llengua, a finals de 2015 d’un llibre de relats breus basats en experiències del Voluntariat pel Valencià escrits per escriptores i escriptors valencians. "Aquesta iniciativa creiem que és molt convenient perquè el recull de contes pot ser un material més per a fomentar la lectura en la nostra llengua", ha assegurat el president d’Escola valenciana.
"En el cas de València passa a la inversa, tenim voluntaris i voluntàries a l’espera que els assignem parella lingüística, a l’espera que s’apunten persones que vulguen parlar en valencià amb seguretat. Així que llancem també un missatge directe a possibles aprenents i aprenentes a apuntar-se a aquesta experiència que no només suposa expressar-se en valencià, sinó conéixer gent i descobrir molts aspectes de la nostra cultura i les nostres tradicions", ha afegit el president d’Escola Valenciana.
ESTADÍSTIQUES DE 10 ANYS DE VOLUNTARIAT PEL VALENCIÀ
APUNTA’T AL VOLUNTARIAT PEL VALENCIÀ