Demà arranca la XXXIa edició de l’Encontre d’Ensenyants a Biar

• Les jornades formatives es desenvoluparan el 21 i 22 de setembre la Casa de Cultura de Biar.
  • El CEFIRE reconeix amb 10 hores de formació l’assistència a aquestes ponències.
  • Inscripcions: Encontre d’Ensenyants 2018.

El 21 i 22 de setembre, la Casa de Cultura de Biar acull les jornades formatives de l’Encontre d’Ensenyants 2018. Amb el títol “Recursos per dinamitzar l’aula”, presenten un programa de ponències adreçades a docents d’educació primària i secundària, i a qualsevol persona interessada. Les jornades d’ensenyament estan organitzades per la Coordinadora pel Valencià de l’Alcoià – Comtat i reconegudes pel CEFIRE amb 10 hores de formació.

Hi haurà nou ponències. La primera comptarà amb professionals com Alexandra Gisbert, Enriqueta Lucas, Maria Jesús Martí i Mercè Cloquell (CEIP Montcabrer de Muro), que transmetran la importància d’introduir el teatre com a tècnica de dinamització de l’aula. “Aprenentatge cooperatiu: alumnes que ensenyen altres alumnes” serà el títol de la conferència impartida per Carles Caballer i M. Josep Garcia (CRA l’Encantada de Planes).

“Escriu-me, l’art de narrar: recursos, exposició didàctica i taller de llengua”, anirà a càrrec de Francesc Gisbert (IES Serra de Mariola de Muro); “Projectes UNESCO en l’àmbit educatiu” amb Jesús Martínez (IES Andreu Sempere d’Alcoi) i “Formació a distància: presentació de l’oferta formativa per a docents de la UOC”, clourà la primera jornada de l’Encontre d’Ensenyants.

L’endemà, el dissabte 22 de setembre a les 9’30 hores, Antònia Maria Perea (CEIP Sant Antó del Pinós) començarà la jornada amb la xarrada “Tècniques de coeducació: l’apadrinament lector i d’aprenentatge”. Després, Paula Francés, Sara Ferrando i Esther Sempere (IES Fra Ignacio Barrachina d’Ibi) compartiran amb l’auditori la conferència “Projecte Roma a Ibi: noves formes de treballar a l’aula per àmbits”.

“Els projectes educatius al voltant de la Trobada de Biar” amb Joan Antoni Cerdà (IES Biar) i “Els models educatius de l’exposició 30 anys d’escoles” amb Adela Costa (Universitat de València) seran les darreres ponències del XXXI Encontre d’Ensenyants de l’Alcoià i Comtat, que es clourà amb la visita didàctica al Museu d’Etnologia de Biar.

Les jornades estan coordinades per Francesc Gisbert, responsable de la Coordinadora pel Valencià de l’Alcoià – Comtat i professor de l’IES Serra de Mariola de Muro. La inscripció és gratuïta i cal entrar en aquest enllaç de la pàgina del CEFIRE i buscar el curs Encontre d’Ensenyants 2018.

Hi col·labora Escola Valenciana, la Generalitat Valenciana, CEFIRE Elda,  l’Ajuntament de Biar, Andana Editorial i Fundació Bromera per al foment de la lectura.