El verd de l’Horta brota als carrers d’Almàssera (l’Horta Nord)

Les Trobades 2023 arriben a Almàssera i Elx aquest diumenge

Les comarques de l’Horta Nord i el Baix Vinalopó i el Baix Segura han acollit aquest diumenge 26 les Trobades d’Escola Valenciana, que amb el lema “Recuperem el verd” reten homenatge a la mestra i escriptora ecofeminista Carme Miquel.

Almàssera (l’Horta Nord)

Més de 8.000 persones han participat aquest matí en la XXXVI Trobada d’Escoles en Valencià de l’Horta Nord, organitzada per la Coordinadora pel Valencià Horta Nord, Escola Valenciana i l’Ajuntament d’Almàssera ha arrancat amb dues cercaviles, acompanyades per les bandes de música Centre Estudi Musical i Unió Artística Musical.

El president de la Coordinadora pel Valencià Horta Nord, Pablo Montaner i Brotons, ha destacat la col·laboració de l’Ajuntament d’Almàssera, així com de les comunitats educatives de l’Horta Nord. A més, de la participació de les entitats locals d’Almàssera, “que s’han bolcat en l’organització de la Trobada, organitzant 9 dies d’activitats al voltant d’aquest esdeveniment: la Trobada musical, passejades, la II Trobada de Secundària i Batxillerat…”. En aquest sentit, “la Trobada ha sigut un èxit per com s’ha bolcat tota la comarca perquè siga així”. Montaner també ha destacat la bona acollida de la II Trobada de Secundària i Batxillerat, amb un miler de participants dels IES de la comarca.

A continuació, s’han inaugurat tots els tallers i actuacions, a càrrec dels centres educatius i entitats de l’Horta Nord i que han tingut una mirada ecologista, relacionada amb la temàtica de les Trobades 2023. Tot seguit, la plaça Major d’Almàssera ha sigut escenari d’una dansà popular.

Després, ha tingut lloc la visita del Mural commemoratiu de la XXXIV Trobada, un mural col·laboratiu sobre el barranc del Carraixet de 25 metres de llargada i en el qual han col·laborat tots els centres de la comarca. Per últim, s’ha celebrat un dinar popular que ha conclòs amb una actuació musical a càrrec del grup Ramonets.

A aquesta Trobada ha participat l’acadèmica de l’AVL, Immaculada cerdà; la diputada de Normalització Lingüística de la Diputació de València, Dolors Gimeno; i i representants sindicals, institucionals i d’entitats socials d’Horta Nord.

Elx (el Baix Vinalopó i el Baix Segura)

El part municipal d’Elx, la capital del Baix Vinalopó ha acollit aquest matí la XXX Trobada d’Escoles Valencianes del Baix Vinalopó i el Baix Segura, organitzada per l’associació El Tempir i en la qual col·labora Escola Valenciana.

Els centres educatius del Baix Vinalopó i el Baix Segura han omplit el part municipal de tallers i activitats durant tot el matí. A les 12.45 h han tingut lloc els parlaments i lliurament dels guardons. Per últim, ha conclòs l’actuació musical de Trobadorets ha conclòs aquesta Trobada.