La Plataforma en defensa de l’ensenyament públic anuncia accions per a la vaga educativa del 23 de maig

La Plataforma en defensa de l’ensenyament públic – integrada per FAMPA-València, STEPV, Federació d’Educació CCOO PV, UGT Ensenyament Serveis Públics PV (UGTSP-PV), Escola Valenciana, CAVE-COVA, CGT PV-M, FAAVEM, FEPV, SEPC València, BEA, Sindicat d’Estudiants, Associació de Directors de Primària-PV, Associació de Directors de Secundària, Federació de Moviments de Renovació Pedagògica PV, ADIDE-PV, FAMPA-Enric Valor, FAMPA-Penyagolosa i València Laica ha informat este matí, a les portes de la Conselleria d’Educació, de les pròximes accions organitzades amb motiu de la vaga educativa convocada de manera unitària entre organitzacions sindicals i socials per al 23 de maig.

En primer lloc, s’ha anunciat concentracions els dies 9 i 16 de maig als centres escolars amb els cartells de la convocatòria de vaga, per manifestar suport a l’escola pública i denunciar les polítiques de retallades, districte únic i arraconament del valencià de PP-VOX.

A més, el dimecres 15 de maig s’ha organitzat assemblees informatives sobre la vaga per a tota la comunitat educativa a Gandia, València, Castelló i Alacant. El 16 de maig, la Plataforma també ha convocat una concentració a les Corts Valencianes per a denunciar les retallades de les EOI.

Finalment, el 23 de maig, dia de la vaga, hi haura concentracions a Elx, Alacant, València i Castelló de matí i manifestacions a Alacant, València i Castellò, a la vesprada.

La Plataforma ha llegit, també, el manifest de la vaga 23 de maig, en què enumera els motius que justifiquen aquesta acció: millorar les condicions laborals, la no paralització de l’Edificant, les retallades, dir sí al valencià, en contra del districte únic segregador i reivindicar l’ensenyança dels valors ètics i democràtics.

Llig el manifest de la Plataforma en defensa de l’ensenyament públic: vaga 23 de maig