La Plataforma per l’Ensenyament Públic defensa la llibertat de càtedra

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic, de la qual forma part Escola Valenciana, vol manifestar el seu rebuig a qualsevol campanya que tergiverse absolutament el concepte d’adoctrinament i ataque la professionalitat del professorat tant al País Valencià com a altres territoris.

Així, estem veient que la campanya del PP valencià s’ha reinstaurat novament, després d’uns dies paralitzada. Aquesta campanya fomenta la persecució al professorat per exercir les seues tasques i fomentar l’esperit crític entre l’alumnat. Una autèntica cacera de bruixes contra el professorat valencià, inacceptable per a la Plataforma.

La Plataforma es reitera en la defensa de l’ensenyament públic, del professorat i continuarem donant suport a un model d’educació que treballe els valors socials, que impulse el pensament crític i analític, fonamentat en els mètodes científics, que instaure la coeducació i la igualtat de gènere, que promoga els projectes educatius transversals, que considere la diversitat lingüística i cultural un patrimoni a preservar, que reconega que l’ús de la informació ha de ser ètic, que construïsca el coneixement de forma cooperativa.

Que faça servir la experimentació viscuda, que instaure el debat i el diàleg a l’eix de l’ensenyament, que cultive la intel·ligència emocional i les habilitats socials, que pose en pràctica la cultura i els valors democràtics. Que promoga una participació real i efectiva de l’alumnat i les famílies i que reconega el treball valuós de la comunitat educativa.

D’altra banda, la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic, arran de les sentències conegudes pels mitjans de comunicació aquests darrers dies sobre les unitats suprimides en determinats centres concertats, considera que cal la derogació immediata de la LOMCE.

La xarxa pública ha de tindre garantida la continuïtat de les seues unitats, del professorat que en depèn i no estar sotmesa a l’arbitri del govern de torn per a la seua supervivència. Les fortíssimes retallades que va partir l’ensenyament públic en l’anterior legislatura confirmen que la xarxa pública i depèn absolutament de la voluntat del govern de torn per al seu manteniment, fet que és un gravíssim greuge comparatiu inacceptable per a la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic.