Benilloba clou el calendari festiu de les Trobades

• Les festes pel valencià, que enguany Escola Valenciana ha dedicat al lexicògraf Francesc Ferrer Pastor, culminen aquest dissabte a Benilloba.

• «Som i serem paraules» ha sigut el lema que ha acompanyat les Trobades 2019.

El proper dissabte 8 de juny, Benilloba serà el poble amfitrió de la XXXIIa Trobada d’Escoles en Valencià de l’Alcoià i el Comtat. Una trentena de pobles participaran en aquesta jornada que expressa l’estima col·lectiva pel valencià alhora que reivindica viure en valencià sempre. La Trobada planteja una jornada nodrida d’activitats per al gaudi de grans i menuts. Hi haurà un centenar de tallers escolars, cercavila, exposicions, contacontes, concert de música de la Gira d’Escola Valenciana, correfocs, jocs tradicionals…

La XXXIIa Trobada d’Escoles en Valencià de l’Alcoià-Comtat comença a les 10 hores amb una fireta, inflables i jocs populars a la Plaça l’Omet. A les 10’30 hores arranca la  tradicional cercavila des de la plaça de l’Ajuntament fins a l’escola. Més tard, a les 11 hores, l’organització inaugurarà el Mural ceràmic commemoratiu de la Trobada 2019. Des de les 11’30 fins a les 13 hores es podran visitar dues exposicions. A les 11’30 hores hi haurà una visita guiada de l’exposició d’Enric Morrió «Benillobers als Estats Units d’Amèrica 1860-1920» a la Casa del Metge i a les 12’15 hores en començarà una altra visita de l’exposició de Telers de Rafael Julià a la Llar Jove. I inauguració de l’exposició «50 anys d’escola en valencià». La Penyeta Blanca de Cocentaina oferirà un taller de muixeranga a les 12’15 hores a la Plaça l’Omet. En aquesta mateixa plaça tindrà lloc el concert de la Banda Jove.

De vesprada, a partir de les 17’30 hores, comença la cercavila dels centres acompanyada de cabuts i la colla muixaranguera Penyeta Blanca. De 18 a 20 hores, l’assistència podrà gaudir amb tallers, fireta, inflables i jocs populars. A les 18 hores i a les 19 hores hi haurà dues visites guiades de les mostres exposades a la Casa del metge i a la Llar Jove, respectivament.

A les 18’30 hores es desenvoluparà a l’Auditori la primera sessió de contacontes a càrrec de Lorena Comín i, a les 19’30 hores tindrà lloc la segona sessió de narrativa. Després, aquesta jornada de germanor proposarà el Berenar Popular i, en acabant, a les 20 hores, les xiquetes i els xiquets podran ballar amb el cantacançons Dani Mquel a l’escenari. Després del concert, el grup Allioli interpretarà la Cançó de la Trobada.

La festa encara continuarà després de sopar: a les 23 hores els Dimonis Rafolins d’Alqueria d’Asnar oferiran un correfocs, que s’iniciarà a la Plaça de l’Església. El Concert de La Gira d’Escola Valenciana amb Allioli i Cactus tancarà el teló a una jornada lúdica i divertida.

El CEIP i AMPA Verge dels Dolors de Benilloba, l’AMPA i Secció IES Pare Arques de Benilloba, l’Ajuntament de Benilloba i la Coordinadora de l’Alcoià i Comtat pel valencià han organitzat aquesta festa per celebrar la vitalitat de la llengua. La Trobada ha comptat amb la col·laboració de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport i la Universitat d’Alacant.

Programa de la XXXIIa Trobada de l’Alcoià-Comtat.