Escola Valenciana demana un acord entre les Universitats públiques valencianes i la Conselleria d’Educació sobre la capacitació lingüística del professorat

Reclama abordar amb els departaments universitaris un nou model integral amb garanties

La Comissió d’Educació d’Escola Valenciana valora que l’actual marc d’acreditacions lingüístiques al professorat (Nivell C1 del MECR i Capacitació Lingüística) “no han esdevingut suficient per garantir el coneixement de la diversitat del conjunt de la realitat sociolingüística, necessari per a una escola valenciana realment arrelada al nostre territori i que siga una eina de cohesió social i igualtat de l’alumnat valencià”.

Després d’analitzar la proposta l’entitat ha presentat hui les seues al·legacions demanant a la Conselleria d’Educació la modificació i la convocatòra d’una reunió amb les universitats, especialment amb els departaments encarregats del Grau de Magisteri i del Màster de Secundària,  per a abordar un nou model integral que garantisca, més enllà dels coneixements lingüístics, també els didàctics i sociolingüístics per a poder realitzar la tasca docent.

El president d’Escola Valenciana, Natxo Badenes, ha insistit que «és necessari que aquest nou acord entre universitats valencianes i la Conselleria garantisca la plena capacitat lingüística». Per això, Escola Valenciana demana que la nova proposta puga garantir la reciprocitat en el reconeixement de les titulacions entre els territoris, com Catalunya i les Illes Balears, amb els quals compartim llengua.

Aquest acord hauria de suposar també una aposta decidida per la formació inicial, per exemple, amb una formació específica  al professorat funcionari en pràctiques però també per la formació continuada i permanent del professorat en Tractament Integrat de Llengua i Contingut.