Un euro, llavor de pau

Escola Valenciana i la Unescocat han presentat aquest matí al CP Cervantes de València la campanya "Un Euro, Llavor de Pau", destinada a totes les escoles valencianes i que pretén batre rècords de participació.

Secció sobre la campanya "Un euro, llavor de pau"

L’article  vint-i-vuitè de la Convenció dels Drets dels Infants recull el dret universal a l’educació.La situació humanitària que està vivint la població civil a Gaza és insostenible, i des del punt de vista educatiu:

A curt termini, els bombardeigs que s’estan produint signifiquen una interrupció de l’escolaritat normal i, en conseqüència, un atemptat greu contra el dret a l’educació dels milers d’infants i joves que habiten aquest territori.

• A mig termini, la destrucció d’edificis escolars per les bombes impossibilita que aquest dret a l’educació es puga garantir a partir que es produïsca un hipotètic alto el foc, ja que la manca d’instal·lacions en mínimes condicions impossibilita un ensenyament de qualitat.
  • A llarg termini, les profundes seqüeles psicològiques i el dolor que colpeix els infants i joves impedeix pensar en un horitzó de ciutadans i ciutadanes educats en una cultura de pau i lliure de violència.

És per això que Escola Valenciana inicia una campanya humanitària en el territori valencià per donar suport al sistema educatiu a Gaza, amb la finalitat que el dret a l’educació dels infants i joves que viuen en aquest territori no quede irremeiablement afectat pels esdeveniments bèl·lics que s’hi estan produint. La iniciativa consisteix en una recollida de fons econòmics. Els centres educatius s’hi podran adherir fomentant l’aportació d’1€ per alumne o alumna a través d’una campanya de sensibilització adequada a les edats de l’alumnat. La programació d’activitats dels centres entorn al dia de la PAU, 30 de gener, estaria centrada en la campanya "Un euro, llavor de pau". La Comissió d’Educació d’Escola Valenciana-Federació d’Associacions per la Llengua, facilitarà l’accés a materials elaborats pels diferents centres educatius a través de la seua pàgina web: http://www.escolavalenciana.com/ Els centres educatius adherits a la campanya ingressaran els fons recaptats abans del dia 24 de febrer.

Els fons recollits seran lliurats en un acte públic en la VI Nit d’Escola Valenciana,en la localitat de Calp el dia 27 de febrer, a Unescocat, coordinadora de la campanya "Educació a Gaza, llavor de pau", per a desenvolupar un pla que preveu tres programes:

– Programa de reconstrucció d’edificis escolars, en coordinació amb el Ministeri d’Educació de l’Autoritat Nacional Palestina i l’Agència de les Nacions Unides per als Refugiats Palestins al Pròxim Orient, UNRWA (adreçats als centres educatius tutelats per les Nacions Unides que representen un 22% del total).

• – Programa d’intercanvis escolars i de suport a la formació del professorat, en coordinació amb les escoles de formació del professorat.

• – Programa d’animació infantil i juvenil, en coordinació amb la Comissió Palestina per a la UNESCO.

Campanya Social i noves tecnologies

La campanya també tindrà una vessant social, estarà oberta a ciutadans i ciutadanes en general i a ajuntaments. La difusió d’aquesta vessant tindrà un component bàsic de tecnologia 2.0. S’ha creat un espai d’informació web dins http://www.escolavalenciana.com/, i espais d’interacció i difusió a facebook, twiter, youtube, Blip.TV i Flick. També es podran adquirir vals per internet. Escola Valenciana realitza una aposta per les noves tecnologies, seguint la línia de la campanya de comunicació de la Plataforma per l’Ensenyament Públic, creada pel gabinet de comunicació de l’entitat cívica. Totes les campanyes futures d’Escola Valenciana tindran un pronunciat caràcter de tecnologia 2.0, per fomentar la participació. Representants de comunicació d’Escola Valenciana han reiterat la importància "d’involucrar més que tan sols comunicar".

A la roda de premsa han assistit el president d’Escola Valenciana, Diego Gómez, el responsable de la campanya d’Unescocat, Onno Seroo, i el director del CP Cervantes, Vicent Garcia. Gómez ha destacat que "les entitats cíviques amb capacitat de mobilització tenim l’obligació de potenciar aquells projectes en favor dels drets dels infants no només al nostre territori, els valors de pau i la solidaritat són valors inherents a l’escola valenciana". Així mateix, Gómez ha afegit que l’Escola Valenciana "no tolera cap tipus de violència, ni d’un ni d’altre bàndol, i que el dret a la cultura i a la llibertat dels pobles per a decidir  sobre el seu futur és inqüestionable".

Més informació sobre la campanya 2.0