• L’entitat cívica qualifica d’autèntica salvatgina l’actuació policial i insta el president del Govern espanyol a donar-ne explicacions.

L’entitat cívica ha expressat rebuig i vergonya per les actuacions dels efectius de la policia i la guàrdia civil de l’estat espanyol durant les votacions del Referèndum d’autodeterminació de Catalunya. Escola Valenciana denuncia que mentre la ciutadania desenvolupava l’exercici del dret a decidir el seu futur, fou reprimida a garrotades, a colp de porra, amb gas lacrimògen i pilotes de goma, sense discriminar entre persones majors o xiquetes i xiquets.

Els atacs al poble català, perpetrats sota les ordres de Mariano Rajoy, van ser d’una brutalitat desproporcionada. Fou una autèntica salvatgina. Més de vuit-cents ferits han necessitat ajuda sanitària. La democràcia aturada amb la força recordava a períodes obscurs de la nostra història. La ciutadania estava armada amb un vot i s’oposà a la violència de la policia i la guàrdia civil amb resistència pacífica.

Un comentari a “Escola Valenciana condemna la violència i la desproporció de les forces de seguretat de l’estat contra la ciutadania de Catalunya