Biar culmina el calendari festiu de les Trobades ‘Nosaltres, pel valencià’

• Les festes pel valencià, que enguany Escola Valenciana ha dedicat a l’escriptor Joan Fuster, es clouen aquest dissabte a Biar.
  • Els assistents a la Trobada de l’Alcoià i el Comtat podran conéixer de prop Els Bíters, els personatges de La Colla d’À Punt Mèdia.
  • La Federació d’Associacions per la Llengua – Escola Valenciana convida la ciutadania a assistir a l’última Trobada 2018 sota el lema ‘Nosaltres, pel valencià’.

El proper dissabte 9 de juny, Biar serà el poble amfitrió de la XXXIa Trobada d’Escoles en Valencià de l’Alcoià i el Comtat. El CEIP i AMPA Mare de Déu de Gràcia, l’Escoleta Infantil i l’AMPA Municipal de Biar, l’AMPA i l’IES Biar, l’Ajuntament de Biar i la Coordinadora de l’Alcoià i el Comtat pel valencià han organitzat una gran festa per celebrar la vitalitat de la llengua que agermana totes les valencianes i tots els valencians.

Una trentena de pobles participaran en aquesta jornada que expressa l’estima col·lectiva pel valencià alhora que reivindica viure en valencià sempre. La Trobada planteja un munt d’activitats per al gaudi de grans i menuts: hi haurà més d’un centenar de tallers escolars, cercavila, exposicions, contacontes, concert de música de la Gira d’Escola Valenciana, correfocs, jocs tradicionals…

La XXXIa Trobada d’Escoles en Valencià de l’Alcoià-Comtat comença a les 11 hores amb la tradicional cercavila des de la plaça de l’Ajuntament. Més tard, vora les 11’15 hores, l’organització inaugurarà el Mural de Les Animetes d’Enric Valor. La Plaça del Raval acollirà la inauguració del Monòlit commemoratiu de la Trobada a migjorn. La Penyeta Blanca de Cocentaina oferirà un taller de muixeranga a les 12’15 hores. Simultàniament, les xiquetes i els xiquets podran gaudir fins a les 14 hores dels inflables. De vesprada, a partir de les 17’30 hores, s’inicien els tallers escolars i la fireta d’associacions. Els assistents a la Trobada tenen l’oportunitat de visitar tres exposicions a la Casa de la Cultura: Joan Fuster, 50 anys d’ensenyament en valencià i el treball col·lectiu de l’alumnat.

A les 18 hores es desenvoluparà la primera sessió de contacontes a càrrec del conegut narrador Carles Cano al Plàtan i, a les 19 hores, tindrà lloc la segona sessió de narrativa. La Muixeranga La Penyeta Blanca de Cocetaina actuarà al carrer Sant Cristòfol a les 18’30 hores. Després, aquesta jornada de germanor proposarà el Berenar Popular i, en acabant, a les 19’30 hores, les xiquetes i els xiquets coneixeran Els Bíters, els personatges televisius de La Colla d’À Punt Mèdia.

A les 20 hores, el cantacançons Dani Miquel farà ballar i cantar tothom. Després del concert, les xiquetes i els xiquets de Biar interpretaran la Cançó de la Trobada, escrita per Sergi Gómez i musicada per Ferran Campos. En acabar, hi haurà sopar popular de cabasset o bé als bars del poble.

La festa encara continuarà després de sopar: a les 23 hores els Dimonis de Beneixama oferiran un correfocs. El Concert de La Gira d’Escola Valenciana amb Skletxa i Kontaminació posarà el teló a una jornada lúdica i divertida.

Entre els representants que han confirmat l’assistència a la Trobada es troben: el president d’Escola Valenciana, Natxo Badenes; el president de la Coordinadora d’Escoles d’Ensenyament en Valencià de la Costera, Josep Roca; el secretari autonòmic d’Educació, Miguel Soler; el director general de Política Lingüística, Rubén Trenzano; la directora dels Serveis Territorials d’Educació d’Alacant, Tudi Torró; l’alcalde de Biar, Julio L. Sanjuan; l’alcaldessa de Benilloba, Ana Delia Gisbert; l’acadèmica de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Verònica Cantó, i el vicerector de Cultura de la Universitat d’Alacant, Carles Cortés.

Agenda musical de la Gira d’Escola Valenciana

Festa presentació del disc de La Gira 2018

14 de juny: 20h. Presentació de la campanya ‘Matricula’t en llengües a la UA”. Seu Universitària d’Alacant. 23h. MareaRock Rock-bar d’Alacant (carrer Verge de Betlem, 21. Alacant. L’Alcantí). Maconda PD, Karlos-K DJ, Moniato PD.

FESFOC

21 de juny: 21h. Racó Foguera Plaça Maisonnave de Sant Joan d’Alacant (l’Alacantí). Tres fan ball.

22 de juny: 22h. Plaça del Carme d’Alacant (l’Alacantí). VADEBO, Pupul·les, Kontaminació, DJ Santi Mataix.

FESLLOCH

12, 13 i 14 de juliol: Benlloc (la Plana Alta). Els Catarres, Xavi Sarrià i el Cor de la fera, Buhos, Auxili, Smoking Souls, El Diluvi, KOP, VADEBO, Pirat’s Sound Sistema, Atupa, María Arnal i Marcel Pagés, Atzembla, Prozak Soup, SVA-TERS, Frida, Pau Alabajos, Cesk Freixas, Valtonyc, Charly Efe + Lorend, Tesa, Égalité, Cactus, GEM, NUC, Jazzwoman Periferia Norte, Laura Díaz, Loputocat, Feslloch a banda amb Vicent Torrent i Manolo Miralles (Al Tall). Abonaments: www.feslloch.com