Premi “Tirant Avant Escolars 2018” a RadioEscola

L’Agència d’Informació, Formació i Foment de l’Audiovisual (l’aiffa) ha lliurat els XII Premis a les produccions audiovisuals realitzades per escolars “Tirant Avant Escolars 2018” amb un guardó Especial per al projecte RadioEscola d’Escola Valenciana per tal de reconéixer la interessant iniciativa “que permet que l’alumnat del nostre país prenga la paraula a través de la seua pròpia veu” segons el director del Tirant Avant Escolars, Francesc Fenollosa Ten. Tant la tècnica del projecte RadioEscola, Alícia Arnau, com el coordinador del projecte, Vicent Moreno van agrair el guardó i van animar a les escoles a encetar i conéixer RadioEscola com una eina d’expressió i competència oral.

«L’escola valenciana del segle xxi ha de ser capdavantera en innovació educativa. La RadioEscola fomenta que les xiquetes i els xiquets juguen mentre adquireixen habilitats comunicatives. Els mestres som conscients que el joc és la millor manera d’ensenyar. La RadioEscola ens permet jugar, imaginar, riure, improvisar, aprendre, conversar, descobrir, compartir, emocionar-nos… L’alumnat viu totes aquestes experiències engrescadores en valencià i relaciona les emocions positives que li transmet la RadioEscola amb la llengua» va explicar Vicent Moreno.

L’acte, amb el patrocini de l’Institut Valencià de Cultura, se celebrà el passat dilluns 17 de desembre a l’Aula Magna de la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació de la Universitat de València per premiar les creacions audiovisuals desenvolupades per l’alumnat dels centres d’educació infantil, primària, secundària, batxillerat, especial o cicles formatius, de tot el País Valencià. Les produccions presentades al Festival Tirant Avant Escolars pertanyen a diferents gèneres: hi ha hagut obres de ficció, documentals, d’animació, òpera, videoclips, videocreacions, rutes, doblatges…