Sí a una nova llei educativa

Perquè la LOMCE segrega

• Segrega de l’alumnat en l’admissió per raons socioeconòmiques
  • Promou l’organització de l’ensenyament diferenciat per sexe.
  • Estableix itineraris educatius segregadors
  • L’avaluació contempla 4 revàlides que legitimen l’exclusió. No evita el fracàs escolar, sinó que el certifica.

Perquè la LOMCE elimina tot vestigi de participació i gestió democràtica dels centres educatius

• Atribueix menor competència a les comunitats autònomes
  • Obstrueix la participació dels diferents sectors de la comunitat educativa reduint les competències dels diferents òrgans col·legiats.
  • No afavoreix l’autonomia dels centres educatius.
  • Planteja un model  basat en la competència entre els centres allunyat de la cultura de participació i cooperació.

Perquè la LOMCE dificulta el desenvolupament de programes plurilingües

• No assegura una competència lingüística equilibrada de les llengües oficials.
  • No té en compte els contextos sociolinguístics
  • Ataca el model d’immersió lingüística
  • Desatén l’aprenentatge de llengües estrangeres i les llengües no curriculars però pròpies d’una part de l’alumnat.

Front a la segregació, la limitació de la participació democràtica, els entrebancs a una educació plurilingüe de qualitat, …    Escola Valenciana  reclama una LLEI EDUCATIVA QUE CORREGISCA AQUESTS DISBARATS i QUE PROMOGA UNA EDUCACIÓ DE QUALITAT per a tots i totes sense discriminacions per raó de naixement, sexe, origen, discapacitat, edat, malaltia, religió o creences, orientació sexual o identitat de gènere o qualsevol altra condició o circumstància personal o social.