La 35a ReTrobada Virtual portarà ‘la llavor del valencià’ a la Ribera

La Coordinadora d’Ensenyament en Valencià de la Ribera presenta les activitats virtuals d’aquestes ReTrobades 2021

La Trobada d’Escoles en Valencià de la Ribera, que cada any arreplega desenes de milers de famílies, professorat i persones que s’estimen el valencià, enguany se celebrarà de manera virtual, arran la crisi sanitària de la COVID-19.

La Coordinadora d’Ensenyament en Valencià de la Ribera ha presentat aquest dissabte una edició especial del ‘Pam a Pam’, amb motiu de la ReTrobada de la Ribera. Posada la necessitat de reconduir la 35a Trobada 2020 d’Alzira en un format “virtual i comarcal”, la Coordinadora ha dissenyat un extens catàleg d’activitats que podran realitzar totes les Escoles de la Ribera dins dels centres educatius.

En paraules de la Coordinadora “renunciem a fer la Trobada, però amb nous formats virtuals que s’adapten als protocols preventius sanitaris”. I si una Trobada d’Escoles en Valencià a la comarca de la Ribera en situació de normalitat hauria reunit més de 30.000 persones a Alzira, on s’organitzarien més de 150 tallers per a xicalla i assistents, aquesta ReTrobada virtual oferirà una proposta més reduïda de tallers virtuals, històries i romanços i actuacions perquè les comunitats educatives trien “aquelles propostes que millor s’ajusten a les seues característiques d’escolarització, als seus protocols preventius”.

Aquest nou format virtual permet  que s’organitzen tallers en espais més reduïts i que compten amb la participació, seguint les indicacions dels protocols sanitaris, d’alumnes i professorat de grups bombolla.

Els tallers hereten la proposta de temàtica de la 35a Trobada Alzira 2020, focalitzada en la urgent de l’emergència climàtica, amb tot un univers de qüestions complementàries (sostenibilitat, economia de proximitat i circular, reciclatge, autosuficiència, consum i polítiques mediambientals…), així com en la figura i obra d’Empar Navarro, una mestra republicana, precursora, en part, del model educatiu que, en l’actualitat, treballem a les aules, també amb un conjunt de temàtiques complementàries(coeducació, models inclusius, aprenentatge en valencià, escola activa…).

L’edició d’abril del Pam a Pam també fa un repàs de tots els projectes en els quals està immersa la Coordinadora aquestos mesos. La presentació d’aquesta publicació digital que ha elaborat la Coordinadora d’Ensenyament en Valencià de la Ribera coincideix amb la setmana del dia del llibre, un producte cultural ben encarnat en els recursos vinculats a l’aplicació delprogrames d’ensenyament en valencià, des de la publicació de la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià de 1983.