Escola Valenciana reuneix més de 16.000 adhesions al manifest “A Alacant, ens plantem pel valencià!”

L’entitat anuncia mobilitzacions ciutadanes si la declaració institucional prospera

Escola Valenciana ha anunciat que més de 16.000 persones s’han sumat al manifest A Alacant, ens plantem pel valencià!” en menys d’una setmana, que l’entitat ha llançat com a resposta a la proposta de Declaració Institucional presentada per quarta vegada per l’extrema dreta al plenari municipal.

Escola Valenciana demana als grups municipals del PP, PSOE, Compromís i Esquerra Unida – Podem que no donen suport a aquesta Declaració Institucional, que “és un clar atac al valencià, la llengua pròpia d’Alacant, i un retrocés clar en els drets lingüístics de la ciutadania”.

L’entitat, totalment contrària a qualsevol retrocés en matèria de drets humans, siga de drets lingüístics, com dels drets de les dones, de les persones LGTBIQ+, de les persones migrants…, anuncia mobilitzacions ciutadanes a la ciutat, en cas que aquesta DI prospere i siga portada a debatre a les Corts: “Escola Valenciana ens plantem i plantarem als carrers d’Alacant per a defensar la seua llengua”, ha dit Alexandra Usó, presidenta de l’entitat.