IV Jornades d’Experiències Plurilingües a la Universitat de València

La integració de les llengües vehiculars o d’instrucció en els processos d’ensenyament/aprenentatge és una premissa àmpliament assumida per la comunitat educativa. Envers aquest horitzó hem estat avançat els darrers anys, malgrat les múltiples dificultats que han condicionat, i condicionen encara, l’activitat professional dels docents. Ací i enllà s’han assajat diverses vies de reflexió, metodologia i pràctica d’aula, a fi d’aconseguir un entorn multilingüe per a l’escola valenciana.

Es tracta d’adaptar els nostres hàbits de treball als reptes comunicatius d’una societat culturalment i lingüística més diversa. Aquesta manera d’entendre la coexistència de les llengües de l’educació no s’ha exhaurit, ni de bon tros. De fet, podríem afirmar que a penes n’hem esbossat els preliminars.

iv_jornades_uem_uv_programa-2.jpg

Les llengües a més de tenir valors simbòlics innegables, són instruments o camins per a la comunicació: són les vies per on ens arriba el coneixement. Hem de plantejar-nos que la integració de llengües és el vessant extern d’una integració més profunda: la d’aquestes i els continguts, en el benentès que els continguts tampoc no són ens abstractes que puguen existir separats del revestiment verbal.

Aquestes jornades han sigut organitzades per la Unitat per a l’Educació Multilingüe de la Universitat de València i el CEFIRE de València, en col·laboració amb Escola Valenciana, l’Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana i la Facultat de Magisteri de la Universitat de València.