Coordinadora per la Llengua Terres del Vinalopó

La Coordinadora per la Llengua Terres del Vinalopó som una entitat cultural valenciana sense ànim de lucre de la comarca de les Valls del Vinalopó, amb seu a Novelda, en actiu des de 2013. Entitat federada a Escola Valenciana, els nostres objectius són els següents:

• Promoure activitats culturals i educatives en valencià als nostres municipis d’influència.
  • Difondre els projectes d’Escola Valenciana a la comarca de les Valls del Vinalopó
  • Crear un àmbit sociolingüístic valencià

La nostra zona d’acció és Novelda, Monòver, Petrer, la Romana, el Fondó de les Neus, el Fondó dels Frares, l’Alguenya, el Pinós, Elda, Asp i Montfort, en col·laboració amb altres entitats del territori, com són centres educatius, associacions, ajuntaments, etc.

Acompanyem i promouvem la plena normalització del valencià en tots els àmbits d’ús, especialment l’educatiu, a terres del sud, on la majoria de la programació cultural és en castellà.

Entre altres projectes i activitats, organitzem Trobada d’Escoles en Valencià, Nit Estellés, Contarelles i camins, Premi Sambori, Voluntariat pel Valencià, Cinema a l’escola, tallers d’igualtat als IES, EscolaLAB, formació per al professorat, xarrades, concerts, actes literaris i programacions especials, com l’Any Carmelina Sánchez Cutillas i l’Any Joan Fuster.

• Novelda
  • Imma i Lorena