Trobades 2025

En valencià, lliures i amb orgull

Davant el context de gran hostilitat política i social envers la llengua i la cultura, amb un model d’educació que menyscaba l’aprenentatge del valencià i, per tant, el seu ús social, Escola Valenciana proposa situar l’estima i la rebel·lia en el centre de l’acció política pel valencià. Així, fem una crida a la mobilització ciutadana per a usar la llengua amb naturalitat, valorar-la positivament, transmetre-la generacionalment i treballar pel seu reconeixement i prestigi social a tots els àmbits i espais. És per això que volem fer front l’odi amb l’educació en la lleialtat lingüística i l’autoestima.


Manifest



La imatge

La imatge de les Trobades 2025 és de l’il·lustrador Natxo Sarvatxo. Amb el seu estil d’estètica juvenil i tocs alternatius, i l’enfocament crític i compromés que tant el caracteritzen, el disseny per a Escola Valenciana representa un grup de persones diverses que, amb esforç i coordinació, sosté un cor. Recull, així, la força de la pinya, del poble divers i unit, segons l’autor.


Paradís, la cançó de Bèrnia

És una celebració a l’escola ideal, que promou la diversitat, la llibertat de cada individu a crear el seu propi camí i l’alegria.

Es una explosió d’energia, com la primavera, com cada Trobada; una proposta vitalista que projecta força i alegria en temps de foscor.



Presentació

Presentem la campanya de les Trobades d’Escola Valenciana 2025, amb el lema “En valencià, lliures i amb orgull“.

L’acte tindrà lloc el pròxim 28 de febrer, a les 18 hores, en l’aula PB04 de la Facultat de Magisteri de la Universitat de València, a València.

Ens hi acompanyaran les persones i entitats que han fet costat el procés, com l’il·lustrador Natxo Sarvatxo.

Veniu a conèixer el manifest i la cançó!


Calendari Trobades 2025


Les trobades

16/05/25

El Camp de Túria

Bétera (secundària i batxillerat)

24/05/25

La Marina Alta

El Ràfol d’Almúnia

Amb la col·laboració de: