-NOS! Llengua i país anima la ciutadania a la mobilització per la llengua i el país

La confluència -NOS! Llengua i País dona suport a les Trobades d’Escoles en Valencià, a la manifestació del 27 d’abril, a les accions previstes per la Plataforma per l’Ensenyament Públic i a qualsevol altra que defense i fomente el valencià

La confluència -NOS! Llengua i País, organitzacions pel valencià, s’ha reunit aquest matí per tractar la proposta de llei d’arraconament del valencià al sistema educatiu i ha acordat animar la ciutadania a defensar la llengua davant els atacs del govern valencià.

Per això, -NOS! Llengua i país dona suport a les Trobades d’Ensenyament en Valencià que s’estan realitzant actualment, organitzades per Escola Valenciana; a la manifestació del 25 d’abril, organitzada per ACPV i que tindrà lloc dissabte 27 d’abril a València; a les accions anunciades per la Plataforma per l’Ensenyament Públic  en els centres educatius a partir del mes d’abril i, en definitiva, a qualsevol acció que defense i fomente el valencià entre la ciutadania.

Igualment, –NOS! Llengua i país està treballant per celebrar la Travessa a Argeleta, ajornada el passat mes de febrer arran de l’incendi a València, que finalment tindrà lloc el pròxim 5 de maig.

Ara més que mai la societat valenciana ha de prendre consciència de les polítiques de marginació del valencià empreses pel l’actual govern i ha de mobilitzar-se per aturar-les i per dignificar la nostra llengua i usar-la en tots els contextos socials.

Quant a la llei proposada la setmana passada pel PP i VOX, que substituirà l’actual llei de plurilingüisme, el que pretenen és arraconar al màxim l’ús del valencià com a llengua vehicular en el sistema educatiu. A les comarques castellanoparlants, per exemple, estarà prohibit cursar assignatures no lingüístiques en valencià. Tampoc no hi ha cap mesura que fomente l’ús del valencià a l’ensenyament, fet que col·lideix amb l’Estatut d’Autonomia i la Llei d’ús i ensenyament del valencià.

Aquesta proposta se suma als intents de censurar revistes en valencià a les nostres biblioteques, modificar l’estàndard del valencià en les administracions per castellanitzar-lo, eliminar l’Oficina de Drets Lingüístics, etc.

És per tot això que –NOS! Llengua i país anima tota la societat valenciana a participar activament de les mobilitzacions ja convocades, organitzar-se i treballar perquè el valencià siga una llengua de prestigi en el nostre país.

28 de març de 2024