La Marina Alta inaugura el calendari festiu de les Trobades 2017

El dissabte 25 de març el Verger serà el poble amfitrió de la XXXIIa Trobada d’Escoles en Valencià de la Marina Alta. Més d’una trentena de pobles participaran en aquesta festa pel valencià que ve atapeïda d’activitats. Les manifestacions de cultura popular aniran acompanyades de més de 50 tallers escolars, exposicions, jocs esportius, contacontes, teatre, concert de música de la Gira d’Escola Valenciana, jocs tradicionals, entre altres actes festius que es desenvoluparan durant tota la jornada.

XXXIIa Trobada a la Marina Alta

El calendari d’activitats per celebrar la XXXIIa Trobada de la Marina Alta s’inicià el 10 de març amb el lliurament dels premis comarcals del Concurs Sambori, el sopar de presentació de la Trobada i l’actuació de Pep ‘El Botifarra’ i la Banda del Verger.

Dissabte 25 de març

La Coordinadora d’Associacions de Pares per l’Ensenyament en Valencià –CAPPEV– ha convocat al Verger més de 30 pobles de la Marina Alta per commemorar la XXXIIa Trobada d’Escoles en Valencià. A partir de les 12 hores tindrà lloc la inauguració de la festa pel valencià i la inauguració de quatre mostres: l’exposició fotogràfica ‘Al Verger, creixem’, a la Torre del Palau del Duc de Medinaceli; l’exhibició de cartells ‘Gènere violeta’ de l’alumnat de l’IES Xebic d’Ondara a l’Ajuntament; les exposicions ‘Agrojardineria’ i ‘Tecnologia’, de l’IES N. 3 de Dénia, a la Plaça de l’Ajuntament. Des de les 12’30 hores i fins a les 14 hores es desenvoluparan activitats variades i jocs esportius als carrers Cervantes i les Escoles.

Després de dinar, a les 16 hores, l’organització ha previst la cercavila ‘En valencià, creixem’, amb la participació dels centres educatius de la Marina Alta i els grups d’animació: Banda de música del Verger, Colla l’Esclat i la Colleta del Verger, Batuvada Sambala, Els cabuts del grup de danses del Portitxol de Xàbia, Grup de Danses d’Ondara, Banda de Parcent, Colla la Llebetjà de Poble Nou de Benitatxell, etc. El punt de partida serà el col·legi Segària i la cercavila recorrerà els carrers del poble fins a la plaça de l’Ajuntament del Verger.

A partir de les 17 hores els xiquets i les xiquetes podran gaudir de més de 50 tallers escolars i altres activitats ubicades al carrer de la Biodiversitat i als dels Esports, així com un espai dedicat a la Fira del Llibre. A les 18 hores comença el contacontes ‘La singular història de la princesa i el drac’, a càrrec de l’Escola de teatre comarcal El Verger. A les 19 hores tindrà lloc la Dansà de la Marina i, a les 19’30 hores, la mostra de la cançó. Després del Sopar Trobada a la Fàbrica de Sabó, vora les 23’30hores, el concert de la Gira d’Escola Valenciana posarà fi a la XXXIIa Trobada amb les actuacions a la Plaça Major de Feliu Ventura i Xavi Sarrià, Auxili i Reacció.

L’Ajuntament del Verger ha comptat amb la col·laboració dels ajuntaments d’Alcalalí, Beniarbeig, Benidoleig, Benigembla, Benissa, Castell de Castells, Dénia, El Poble Nou de Benitatxell, Els Poblets, Gata de Gorgos, La Vall de Gallinera, La Xara, Llíber, Murla, Ondara, Orba, Parcent, Pedreguer, Pego, Ràfol d’Almúnia, Senija, Teulada, Xàbia i Xaló.