SEMBRA, el periòdic d’Escola Valenciana

Sembrem idees, reflectim realitats, ha estat l’editorial del nostre periòdic, una publicació recuperada gràcies a tots els amics i amigues que fan possible que Escola Valenciana i que volem fer-vos arribar.

“(…) Des d’Escola Valenciana volem aportar la nostra llavor per reflectir la nostra llengua i la nostra identitat. Amb la idea de captar una gran varietat de veus i reflectir les realitats que trobem en les comarques del nostre país hem donat forma a una revista d’Escola Valenciana: el Sembra. Reprenem el testimoni de les companyes i els companys que van encetar aquesta publicació l’any 1994 i que, malauradament, es va interrompre el 2007. Ara, deu anys més tard, reviscolem el Sembra. I ho fem amb molta estima, amb idèntica il·lusió que quan va nàixer. La nostra Sembra pren el títol dels quaderns escolars de l’escola de Sant Joan de Moró del mestre amic Enric Soler i Godes. Mai no perdem de vista els referents. Ens sumem a l’esforç d’aquelles mestres i aquells mestres que fa 50 anys van introduir el valencià a l’escola i treballaren per la renovació de l’escola valenciana. Aquest conjunt de docents es van atrevir a desafiar el franquisme i van fer front als continguts corcats del règim amb la pedagogia de Célestin Freinet. L’escola havia de formar xiquetes i xiquets creatius, amb valors de solidaritat, justícia i esperit crític, que es qüestionaren el món i el transformaren per assolir la igualtat.

(…) A tall de síntesi, Sembra és l’eina d’expressió i comunicació d’Escola Valenciana – Federació d’Associacions per la Llengua que reflecteix el nostre territori i les persones que li atorguen identitat. Esteu convidades i convidats a formar part d’aquest espill que contempla els matisos virolats de les diferents realitats socials, educatives, culturals i lingüístiques que trobem en el País Valencià. I la nostra llengua? La trobem en l’espill d’aquestes pàgines”.

PERIÒDIC SEMBRA