Escola Valenciana recaptarà un fons d’ajuda per a les escoles de l’Àfrica subsahariana dins la campanya ‘Un euro, llavor de solidaritat’

• La campanya estarà activa fins al Dia Escolar de la Pau, el 30 de gener.

• ‘Un euro, llavor de solidaritat amb l’Àfrica subsahariana’: AFRICAHUGS.

• L’any passat Escola Valenciana va aconseguir recaptar 8.172,28€ per a CEAR-PV.

Enguany, l’entitat cívica se centra en el bressol de l’ésser humà, on fa milers d’anys va començar el poblament de la Terra.  Sota el títol ‘Un euro, llavor de solidaritat amb l’Àfrica subsahariana’, Escola Valenciana llança la desena edició d’aquesta campanya escolar de sensibilització amb motiu del Dia Internacional dels Drets Humans. El fons recaptat gràcies a les escoles valencianes que vulguen participar-hi es destinarà a la compra de material escolar per a l’alumnat de les escoles públiques de Burundi, Tanzània, Malawi, Zàmbia, Zimbàbue, Moçambic, Swazilàndia, Lesotho, Sud-àfrica i Botswana. Els centres educatius interessats a participar-hi poden escriure a escola.v@fev.org o bé telefonar al 96 347 27 83.

‘Un euro, llavor de solidaritat amb l’Àfrica subsahariana’

Els mitjans de comunicació ens han configurat una realitat del continent africà amb pobresa extrema, ple de malalties, corrupció, violència… A Occident, des que som xicotets, ens eduquen en una visió paternalista i subsidiària d’Àfrica, malgrat ser, curiosament, el continent més ric en tot tipus de recursos naturals.

AFRICAHUGS: abracem l’Àfrica

Ara tenim l’oportunitat de canviar aquesta relació subordinada gràcies al paper transformador de l’escola. Nosaltres, com a docents, podem contribuir a un canvi estructural: podem acostar Àfrica a l’imaginari del nostre alumnat per dibuixar una mirada positiva que nodrisca el seu aprenentatge. Així, la creació d’una ciutadania global s’imposa com a necessària. A mesura que coneixem Àfrica, a mesura que participem del seu dia a dia, a mesura que vivim experiències diàries de la mà d’AFRICAHUGS, l’alumnat, i també la comunitat educativa se n’adonarà de la necessitat de modificar i canviar certs hàbits de consum per tal d’aconseguir una millor sostenibilitat i respecte d’Àfrica.

Escola Valenciana ha volgut comptar amb AFRICAHUGS, una entitat que ofereix una nova relació amb Àfrica, amb la finalitat d’aprendre i créixer junts creant ponts i  relacions més honestes, respectuoses, sense paternalismes.

Per un món més just

Les xiquetes i els xiquets que vulguen ajudar l’alumnat africà a millorar la qualitat educativa amb la compra de material escolar,  sols hauran d’aportar un euro dels seus estalvis i, amb aquest senzill gest posaran el seu gra d’arena en el foment de l’ajuda humanitària i enfortiran els valors de convivència, educació per a la pau, la llibertat, la tolerància, la solidaritat i la no-violència, per a construir un món més just. La campanya estarà activa fins al 30 de gener, dia en què es commemora el Dia Escolar de la No-Violència i la Pau.

Amb la iniciativa de conscienciació social ‘Un euro, llavor de solidaritat amb l’Àfrica subsahariana’, AFRICAHUGS, a través d’Escola Valenciana, posa a l’abast dels centres educatius recursos didàctics per crear consciència global i oferir una altra mirada de l’Àfrica subsahariana. Es tracta d’acostar una visió diferent d’Àfrica a tot l’alumnat.

AFRICAHUGS naix com a projecte d’educació rural a l’Àfrica subsahariana a fi de donar a conéixer exemples positius de l’escola rural i urbana africana. Cal dir ben alt i clar que Àfrica té moltes potencialitats i fam per una superació constant. Sense oblidar mai la força i la sensibilitat dels “HUGS”, abraçades, com a leitmotiv de tot el recorregut.

Tres són les premisses fonamentals d’AFRICAHUGS: conéixer, actuar i canviar.

►CONÉIXER diferents realitats educatives en entorns rurals dels països de l’Àfrica subsahariana a partir d’estudis qualitatius i anàlisi de casos.

►ACTUAR amb els membres de la Comunitat Educativa i, dins dels límits permesos, amb diferents plans d’intervenció i millora.

►CANVIAR la mirada i la idea preconcebuda d’una Àfrica aparentment subordinada. En ÀfricaHugs ens esforcem per trencar mites, deconstruir prejudicis i oferir, mitjançant el repte de l’educació, totes les potencialitats socials de les realitats visitades.

Els centres educatius interessats a participar en “Un euro, llavor de solidaritat amb l’Àfrica subsahariana” cal que ho comuniquen a Escola Valenciana i indiquen el nom del centre i la població mitjançant el correu escola.v@fev.org o al telèfon 96 347 27 83.  Podeu fer l’ingrés dels fons recaptats al compte d’Escola Valenciana:

ES 46 3159 0060 1823 1522 9126 (CAIXA POPULAR)

Per favor, especifiqueu en el concepte el nom i la població del vostre centre.

La campanya “Un euro, llavor de solidaritat amb l’Àfrica subsahariana”, organitzada per Escola Valenciana i AFRICAHUGS, ha comptat amb la col·laboració de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació.

L’anterior campanya solidària que promogué Escola Valenciana es va adreçar a CEAR-PV, concretament a les persones refugiades al País Valencià, i va aconseguir recaptar un fons de 8.172,28€ gràcies a la implicació de les escoles valencianes en el foment de l’ajuda humanitària.