L’UJI estrena la nova edició de la Lliga de debat de Secundària i Batxillerat al País Valencià

• Totes les universitats públiques del País Valencià estan representades en la Lliga de Debat.

• Prop de 300 alumnes de tot el País Valencià participaran en aquesta fase.

Escola Valenciana i la Xarxa Vives d’Universitats han organitzat una nova edició de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat al País Valencià, que arranca el dissabte 3 de febrer a Castelló. Totes les universitats públiques estan adscrites a aquesta activitat basada en la capacitat d’oratòria de l’alumnat. Enguany, el tema d’aquestes jornades dialèctiques és L’humor té límits?

Imatge d’arxiu de la Lliga de Debat 2017 desenvolupada a l’UJI.

Universitat Jaume I

El proper dissabte 3 de febrer a partir de les 9 hores, la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques de l’UJI acollirà la primera jornada de la Lliga. Uns 65 alumnes procedents d’11 instituts demostraran les seues habilitats comunicatives per al debat.

Els dos equips amb millor puntuació participaran en una final i l’equip guanyador d’aquest debat serà el que representarà a la Universitat Miguel Hernández en la final absoluta de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat.

La Lliga de debat

La Lliga de debat consta d’una fase eliminatòria en la qual concorren els centres docents que s’adscriuen a la Universitat d’Alacant, la Universitat Miguel Hernández, la Universitat de València, la Universitat Politècnica de València, la Universitat Jaume I de Castelló, i d’una fase final. L’equip guanyador de cadascuna de les eliminatòries locals passa a la final absoluta, que se celebrarà a la Universitat Miguel Hernández (Elx, Baix Vinalopó) de l’11 al 13 d’abril de 2018. L’experiència de les primeres edicions i l’excel·lent valoració dels centres participants en la darrera edició confirmen la consolidació d’aquesta activitat.

La Lliga al País Valencià naix a partir de l’experiència de la Lliga de Debat Universitària sota l’impuls de la Xarxa Vives i Escola Valenciana. Aquesta activitat aporta un espai de formació on els estudiants aprenen a parlar en públic, a fer equip i a saber defensar un tema tant a favor com en contra, utilitzant el català com a llengua vehicular. En aquest enfrontament dialèctic es valoren capacitats com el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció i la correcció semàntica i formal.