L’IES Josep Segrelles d’Albaida, l’IES Serra Mariola de Muro i el col·legi Fundació Ribera I de Banyeres guanyen la fase local de la #LligaDebat

• Millors oradores i oradors: Cristina Ferrero –UMH–, Iñaki Peris –UA– i Anna Ortiz –UV–.

• 31 equips amb 155 participants adscrits a la Universitat d’Alacant, la Universitat Miguel Hernández i la Universitat de València han concorregut en la Lliga de Debat local.

• L’equip guanyador de cadascuna de les eliminatòries locals passa a la final absoluta de la competició, que se celebrarà l’11, 12 i 13 d’abril a la Universitat Miguel Hernández.

Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la demarcació Universitat de València.

El dissabte 10 de febrer, el Club Diario Información, l’Edifici Innova de la Universitat Miguel Hernández i el Centre La Nau – Universitat de València han sigut els escenaris de l’última jornada de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Universitat d’Alacant, la Universitat Miguel Hernández i la Universitat de València, respectivament. La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat s’ha desenvolupat entre 155 alumnes que conformen els 31 equips adscrits a aquestes universitats.

Final de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Universitat d’Alacant.

Les tres universitats ja tenen els equips que els representaran en la final absoluta de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat. L’IES Josep Segrelles d’Albaida (Vall d’Albaida) s’ha classificat per participar en representació de la Universitat de València, l’IES Serra Mariola de Muro (Comtat) ho farà per la Universitat d’Alacant i el col·legi Fundació Ribera I de Banyeres (l’Alcoià) representarà la Universitat Miguel Hernández en el gran debat final, que se celebrarà a aquesta universitat els dies 11, 12 i 13 d’abril de 2018. Aquesta última fase reunirà tots els grups vencedors procedents de territoris de parla catalana: la Franja de Ponent, País Valencià, Catalunya del Nord, Andorra, Catalunya, Sardenya i Illes Balears.

Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Universitat Miguel Hernández.

Els membres del tribunal han coincidit que aquests tres equips han sabut conjuminar el treball en equip, la presentació d’arguments sòlids, l’originalitat del discurs, el bon domini del tema de debat, la fluïdesa en l’oratòria, l’ordenació lògica de les idees, la recerca d’informació, l’adequació en cada intervenció, així com la correcció semàntica i formal, entre d’altres.

Lliga de debat a la Nau – Universitat de València.

A més, el jurat ha aprofitat aquesta última fase de la Lliga per fer menció de les millors oradores i oradors. Anna Ortiz ―UV―, alumna de l’Escola les Carolines, ha destacat per les seues habilitats comunicatives, així com Iñaki Peris ―UA―, estudiant a l’IES Pare Vitòria d’Alcoi, i Cristina Ferrero ―UMH―, alumna de l’IES Nou Derramador I d’Ibi. Tots tres han sabut transmetre el seu punt de vista sobre el tema de debat L’humor té límits? de forma atractiva, amb eloqüència i claredat davant el públic.

Col·legi Fundació Ribera I de Banyeres (l’Alcoià).

155 alumnes procedents de 31 equips adscrits a les tres universitats han participat en aquesta edició de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat, organitzada per Escola Valenciana, la Universitat d’Alacant, la Universitat Miguel Hernández, la Universitat de València i la Xarxa Vives.

Iñaki Peris, millor orador de la Lliga Debat de la Universitat d’Alacant.

El jurat de la fase final de la Liga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Universitat de València ha estat format per Carles Tormo, Rafael Castelló i Montserrat Morales. Amparo Calabuig, Juana Aznar Márquez, Àlex Amorós Sánchez i Sergi Lostao Moré han compost el tribunal de la Lliga a la Universitat Miguel Hernández. Per la seua banda, la Lliga local de la demarcació corresponent a la Universitat d’Alacant ha comptat amb Mar Iglesias, Marisa Tomàs i Pere Rostoll.

Lliga de Debat a la Universitat Miguel Hernández.