Escola Valenciana enceta la tercera edició del Voluntariat pel Valencià a l’Ajuntament de València

• El programa suma 616 treballadores i treballadors del Consistori entre les tres primeres edicions.

• Més informació: Voluntariat pel Valencià.

L’hemicicle de l’Ajuntament de València ha sigut l’escenari de la presentació de la tercera edició s’ha portat a terme en amb la participació del coordinador del programa Voluntariat pel Valencià, Vicent Font; la presidenta de la Coordinadora d’Alumnes, Professorat, Pares i Mares per l’Ensenyament Públic en Valencià, Laura Font; el  regidor de l’àrea de Govern Interior, Sergi Campillo, així com el cap del Gabinet de Normalització Lingüística, Vicent Anyó.

El responsable del Voluntariat pel Valencià d’Escola Valenciana, Vicent Font, s’ha mostrat satisfet amb la consolidació del projecte entre les treballadores i treballadors de l’Ajuntament de València: «És una gran oportunitat per fomentar l’ús del valencià i aconseguir que els participants adquirisquen fluïdesa i seguretat a l’hora de parlar». Així, Vicent Font, ha encoratjat els tàndems lingüístics a «parlar valencià sempre. Al principi hi haurà equivocacions, és lògic, però les errades formen part del procés d’aprenentatge de tota llengua» i ha convidat les voluntàries i les aprenentes a «ser peces clau en el camí de la normalització de la llengua».

Per la seua banda, el regidor de Govern Interior, Sergi Campillo, ha expressat que el Voluntariat pel Valencià és una iniciativa per a «fomentar l’aprenentatge i la normalització del valencià i poder millorar el servici que s’ofereix a la ciutadania des del Consistori». Aquestes jornades, organitzades pel Servei de Formació, el Gabinet de Normalització Lingüística i Escola Valenciana, seran protagonistes durant les pròximes deu setmanes en els edificis municipals.

«Amb la presentació de la tercera campanya del Voluntariat pel Valencià a l’Ajuntament podem donar per consolidada esta activitat, que és important per múltiples raons: per a avançar en l’ús del valencià dins de la institució, pels vincles positius establits per la transferència de coneixements entre el personal de l’Ajuntament i pel que suposa en l’atenció a la ciutadania», ha explicat el regidor Campillo.

En els tres darrers anys, un total de 616 persones s’han implicat en aquest projecte. Concretament, enguany s’han inscrit per a participar en la iniciativa 131 empleades i empleats de l’Ajuntament de València: 49 voluntàries i 82 aprenentes. Sergi Campillo ha remarcat la doble importància que suposa la implantació del Voluntariat pel Valencià amb aquestes paraules: «La consolidació de la iniciativa significa, d’una banda, estendre l’ús del valencià en l’administració i, d’altra banda, desenvolupar-la de manera desinteressada».