Escola Valenciana inicia la quarta edició del Voluntariat pel Valencià a l’Ajuntament de València

• El programa suma 750 participants del Consistori en les quatre edicions que s’hi han portat a terme.

• Fes clic per conéixer el Voluntariat pel Valencià.

Hui, l’Hemicicle de l’Ajuntament de València ha sigut l’escenari de la presentació de la quarta edició del Voluntariat pel Valencià. Aquest acte ha comptat amb les intervencions del coordinador del programa Voluntariat pel Valencià, Vicent Font; la presidenta de la Coordinadora d’Alumnes, Professorat, Pares i Mares per l’Ensenyament Públic en Valencià –CAPPEPV–, Laura Font; la regidora de Gestió de Recursos, Luisa Notario, així com el cap del Gabinet de Normalització Lingüística, Vicent Anyó. El recital de poemes de Vicent Andrés Estellés i Carmelina Sánchez-Cutillas ha posat la cirereta a una presentació marcada per la gran acollida de participants.

En aquest marc, Vicent Font ha agraït a l’Ajuntament de València «l’impuls que li ha donat al Voluntariat pel Valencià». Durant la seua intervenció, Font ha fet valdre la importància de les persones aprenentes i voluntàries i ha comentat els materials de suport amb què compta Escola Valenciana per fomentar l’ús del valencià. El responsable del Voluntariat pel Valencià ha recordat la desapareguda Carme Miquel amb les paraules que ella va escriure al pròleg del llibre «10 de dones»: «Conéixer i usar el nostre valencià és també la nostra manera de contribuir al ric patrimoni lingüístic del món».

De forma semblant, Laura Font ha definit el Voluntariat pel Valencià com «una forma d’aprendre llengua des d’una perspectiva lúdica», i ha donat l’enhorabona a les treballadores i als treballadors de l’Ajuntament de València per «participar en aquesta iniciativa que contribuirà a millorar els serveis que ofereixen a la ciutadania». La presidenta de la CAPPEPV també ha volgut recordar Carme Miquel i ha animat tothom a «connectar-se amb el valencià i encetar amb alegria una experiència enriquidora».

La regidora Luisa Notario s’ha centrat en el vessant més amistós del Voluntariat pel Valencià: «Compartir, intercanviar opinions, interessos.., contribueix a l’ús del valencià i també a enfortir les relacions entre companyes i companys». A més, Notario ha remarcat les xifres creixents de participació: 750 persones des que s’encetara l’any 2016 i ha al·ludit a «l’experiència gratificant» que li va suposar ser voluntària en aquest programa.

El Voluntariat pel Valencià

Parlar és expressar el pensament i és l’eina essencial de la comunicació. Escola Valenciana fomenta l’ús del valencià de forma lúdica a través del Voluntariat pel Valencià. Així, més enllà de les nocions formals que suposa l’aprenentatge de llengües, l’entitat cívica incideix en la importància de facilitar el diàleg en situacions quotidianes. Gràcies al Voluntariat pel Valencià més de 15.000 persones han compartit experiències i han guanyat fluïdesa a l’hora de parlar valencià.

Aquest programa posa en contacte persones voluntàries i aprenentes, que parlen 1 hora a la setmana durant 10 setmanes. El Voluntariat pel Valencià potencia una de les competències bàsiques de l’aprenentatge de llengües: la parla.

El cap del Gabinet de Normalització Lingüística, Vicent Anyó, s’ha compromés a continuar amb el Voluntariat pel Valencià l’any vinent. «Aquest programa ho té tot: les parelles lingüístiques estan motivades, la implantació del projecte té una despesa mínima i és una eina útil per estendre el valencià a l’Ajuntament», en paraules d’Anyó.

El coordinador de les campanyes de promoció del Gabinet de Normalització Lingüística, Vicent Camps, ha presentat el recital poètic de l’alumnat del taller de poesia de la Biblioteca Maria Beneyto. Lola Camps ha llegit el relat «Les comandantes» de Carmelina Sánchez-Cutillas i la resta ha homenatjat el poeta Vicent Andrés Estellés. Així, Maria Navarro ha recitat «Poble», Pau Novelles i Montse Gomar han extret dos fragments del «Llibre de meravelles», Juan Manuel Martínez ha llegit «Els dies» i Emma Martorell ha tancat el moment poètic amb «Assumiràs la veu d’un poble».