Escola Valenciana participarà en les mobilitzacions feministes del 25N

L’entitat aposta per la coeducació per combatre les violències masclistes des de les aules

Amb motiu del 25 de novembre, Dia Internacional Contra la Violència de Gènere, Escola Valenciana dona suport al moviment feminista i se suma a les reivindicacions i accions arreu del País Valencià per denunciar les violències masclistes contra les dones, xiquetes i xiquets.

L’entitat posa el focus en la coeducació, l’element clau per a eradicar i previndre les violències masclistes des de les aules. Cal educar les nostres filles i fills en igualtat, sense estereotips sexistes, per acabar amb les discriminacions i combatre el patriarcat.

La coeducació és l’eina que permet a la comunitat educativa assumir projectes transversals que treballen i potencien la igualtat de gènere des de la infància. A l’escola és on s’inicia la transformació de la societat i és on ha de començar la tasca de sensibilització i de prevenció de les violències masclistes i LGTBIfòbiques.

Cinema, pel 25 de novembre

Escola Valenciana ha aprofitat la Festa del Cinema en Valencià celebrada el 21 de novembre per a introduir el feminisme i conscienciar l’alumnat sobre el 25N. Dins d’aquest cicle, s’han projectat la pel·lícula La Dona del Segle i el documental d’À Punt Valentes, que recuperen la memòria de dones oblidades i posen en valor la figura de les dones del segle XX que van iniciar la lluita pels seus drets.

Mobilitza’t!

Escola Valenciana participarà en les mobilitzacions que tindran lloc al nostre territori. A València se sumarà a la manifestació de dilluns 25 a les 19.30 h a la Porta de la Mar amb la pancarta i el lema ‘Coeduquem’ (punt de trobada: quiosc de Parterre amb Carrer de la Pau). També participarà, entre d’altres, a la manifestació que tindrà lloc a Castelló, a les 19 h, a la plaça Maria Agustina, a la concentració a Alacant, a les 19 h, a la plaça de la Muntanyeta i a la concentració a Elx, a les 19 h, a plaça de Baix.

L’entitat fa una crida a eixir al carrer i anima la ciutadania a participar per denunciar les violències masclistes i per avançar juntes cap a una societat feminista i igualitària