Escola Valenciana demana una reunió amb l’Oficina de Drets Lingüístics de la Generalitat

• Escola Valenciana treballa des de diferents àmbits per pal·liar la discriminació lingüística.

L’esclat de denúncies per vulneració de drets lingüístics en el sector serveis dels darrers dies han evidenciat de forma contundent les dificultats que troba la ciutadania per exercir el dret d’expressar-se en valencià. Per aquesta raó, Escola Valenciana – Federació d’Associacions per la Llengua ha considerat urgent sol·licitar una reunió amb l’Oficina de Drets Lingüístics de la Generalitat Valenciana, que tindrà lloc el proper 7 d’agost a les 12’30 hores.

En aquesta línia, Escola Valenciana també ha establit contacte amb la nova càtedra de Drets Lingüístics amb l’objectiu d’obrir espais de col·laboració, portar a terme campanyes de sensibilització per defensar els drets lingüístics, desenvolupar estudis de foment de la llengua, crear noves actituds lingüístiques de respecte al valencià, entre d’altres.

En el proper Congrés d’Escola Valenciana hi haurà un bloc temàtic dedicat al plurilingüisme, en el qual s’abordarà l’ús social del valencià i els prejudicis lingüístics. Les expertes i els experts debatran sobre el camins que cal recórrer per viure plenament en valencià i la importància de saber valencià per oferir qualitat al servei o a l’activitat que es desenvolupa.